J-feltet
- poteten
- Moderator

- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 642 times
Re: Kamptråd: Glimt - Haugesund lørdag 3. august 2024 kl 18:00
Jeg vil fortsatt hive ut hele J-feltet.
Kritisk
- poteten
- Moderator

Re: J-feltet
Det er fint at J-feltet forsøker med brannslukking. Men dette er altså de samme som har sluppet pøbelen inn i J-feltet, så det må være lov å håpe at J-feltet oppløses. De som vil kan løse billett som alle oss andre fremover.
Kritisk
- Sulliken
- Moderator

- Has thanked: 1161 times
- Been thanked: 1007 times
- Sulliken
- Moderator

Brannslukking og brannslukking. De var ganske forbanna selv.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
tjongs
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 377 times
Hele J-feltet kan ikke ansvarliggjøres for hva enkeltelementer velger å gjøre. Men det er klart at ALLE blir assosiert med pøbelstreker for veldig mange på utsiden, uansett hvor uskyldig man selv måtte være. Derfor er det så viktig at J-feltet selv tar skikkelig tak i dette, så enkeltes idioti ikke rammer alle, og i ytterste konsekvens, Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Jeg vil fortsatt hive ut alle som heter Anders.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
- Sulliken
- Moderator

1. Det er ikke de samme folka som har vært i styret i alle år. Så nei. Det er ikke de samme som satt i styret da J-feltet og 1916 slo seg sammen.
2. Stråmann meldes
Vil du at potensielle nye medlemmer skal screenes for å luke ut noen som potensielt kan bli en bråkmaker? En slik fremgangsmåte er feil på alle mulige plan.
3. Kommer ikke til å skje. Vi er mange som står og synger på kamp på supporterfeltet. Selv om jeg er uenig med J-feltet om VAR, så er det alltid der jeg stiller meg på kamp (hvis mulig).
Glimtsupporterne har stått på kamp med sanger og holdt liv siden 70tallet. J-feltet, Glimt I Sør og Glimt i Vest (og Sydvest) kommer aldri til å slutte med det.
Dessuten kan jeg garantere det at den tanken om å legge ned supporterfeltet og supporterklubben er helt fjernt for Bodø/Glimt.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- poteten
- Moderator

1. Det har ingenting å si hvem som styrer. J-feltet fremstår og opererer som en organisasjon med et felles navn. Det er altså organisasjonen som har ansvaret, uavhengig av hvilke folk som sitter i det. Det skal selvsagt medføre ansvar å ta på seg verv. Dette er et av de. Så helt irrellevant argument.
2. Nei, det vil jeg ikke. Men det betyr ikke at man skal drive ansvarsfraskrivelse. Med ansvar kommer det også retningslinjer. Og her ser det ikke ut som det er noen voksne hjemme når sånt kan skje etter at J-feltet i et møte med klubben hadde sagt at det ikke kom til å bli aksjoner. Hadde jeg sittet i det styret, ville jeg foreslått for styre og årsmøte at man må ha vedtekter som gjør at man kan konsekvensgjøre sine medlemmer. Vet ikke om de har det, men det er noe som aner meg at de ikke har.
Når det er snakk om enkeltelementer som driver med fiskekakekasting, så skjønner jeg jo at J-feltet ikke står samlet bak. Jeg er ikke dum.
Men de har ansvaret for at terskelen for å drive på med det, er blitt så lav, at det faktisk kjennes helt ok å gjøre aksjon til tross for at organisasjonen din har sagt at vi er ferdige med det.
3. Det er synd at det ikke skjer. Jeg har vært med lenge nok til å synes at de er supergøye. Men supportere for meg er ensbetydende å støtte eget fotballag på banen. Å ta slike syke kamper som VAR (som har ingenting med fotballklubben Glimt å gjøre) er for meg å dra det litt lengre. Da kan J-feltet heller stille på fotballtinget og kaste fiskekaker.
Og de trengs heller ikke på fotballkamper. Det vil alltid komme andre koster slik det har gjort siden 70-tallet.
2. Nei, det vil jeg ikke. Men det betyr ikke at man skal drive ansvarsfraskrivelse. Med ansvar kommer det også retningslinjer. Og her ser det ikke ut som det er noen voksne hjemme når sånt kan skje etter at J-feltet i et møte med klubben hadde sagt at det ikke kom til å bli aksjoner. Hadde jeg sittet i det styret, ville jeg foreslått for styre og årsmøte at man må ha vedtekter som gjør at man kan konsekvensgjøre sine medlemmer. Vet ikke om de har det, men det er noe som aner meg at de ikke har.
Når det er snakk om enkeltelementer som driver med fiskekakekasting, så skjønner jeg jo at J-feltet ikke står samlet bak. Jeg er ikke dum.
Men de har ansvaret for at terskelen for å drive på med det, er blitt så lav, at det faktisk kjennes helt ok å gjøre aksjon til tross for at organisasjonen din har sagt at vi er ferdige med det.
3. Det er synd at det ikke skjer. Jeg har vært med lenge nok til å synes at de er supergøye. Men supportere for meg er ensbetydende å støtte eget fotballag på banen. Å ta slike syke kamper som VAR (som har ingenting med fotballklubben Glimt å gjøre) er for meg å dra det litt lengre. Da kan J-feltet heller stille på fotballtinget og kaste fiskekaker.
Og de trengs heller ikke på fotballkamper. Det vil alltid komme andre koster slik det har gjort siden 70-tallet.
Kritisk
- poteten
- Moderator

Har de som heter Anders gjort noe galt?
Kritisk
-
tjongs
- Has thanked: 205 times
- Been thanked: 377 times
Kun kjapp kommentar til pkt 2: J-feltet har vedtekter som tilsier at medlemmer kan utestenges for kortere eller lengre perioder. Regner med det blir vist til dem i dette tilfellet.
.......men så ble superlaget født!!!
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Ganske sannsynlig. Best å være på den sikre sida.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
- Sulliken
- Moderator

Det stemmer det tjongs skriver:
https://jfeltet.no/omoss.html§ 4 UTELUKKELSE
Styret kan utelukke et medlem for videre medlemskap for kortere eller lengre tid dersom medlemmet ved sin oppførsel eller på annen måte kan sies å ha vært eller vil være til skade for F.K. Bodø/Glimt eller J-Feltets virksomhet. Utelukkelse for kortere eller lengre tid kan ankes inn for årsmøtet. Årsmøtets avgjørelse er endelig. Styret kan utelukke medlemmer fra J-Feltets arrangementer ved gjentatte brudd på reglene for disse. En slik utelukkelse kan ankes inn for årsmøtet. Årsmøtets avgjørelse er endelig
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- poteten
- Moderator

Det kan ikke sammenlignes litt engang. Jeg veit jo at J-feltet har stått bak fiskekakene. Det vet vi jo alle. Ja det var enkeltelementer. Men likefullt.
Kritisk
- Los-Loco
- Has thanked: 939 times
- Been thanked: 1613 times
Synes det er bra at J-feltet har kommet med den uttalelsen de har. Samtidig er det litt snodig å si at man er uenig i aksjonsformen, når vi ikke skal lenger tilbake enn forrige hjemmekamp da det å stanse kampen ved å kaste ting på banen var en aksjon J-feltet som sådan sto for.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 3782 times
- Been thanked: 868 times
Flyttet masse innlegg slik at vi får diskusjonen om j-feltet samlet. :=)
E nu bærre mæ 😎
- Sulliken
- Moderator

https://www.an.no/gar-ut-etter-misforst ... -4-2006154
Det er litt rart å måtte understreke dette: En supportergruppe ikke er en homogen gruppe som har flokkmentalitet. Og for meg, selv om jeg er uenig med dem i selve VARdebatten, så forsterker det bare min holdning om å straffe alle over en fjøl er total feil reaksjon.
Siden jeg er i J-feltet Medlem-gruppa på FB (medlemmer I GLIS får også tilgang), så kan jeg bekrefte at det der inne er det mange der som er sterkt kritisk til å kaste ting inn på banen. Uansett. Og andre er forbanna på at enkeltpersoner velger å se bort fra styrets føringer om å ikke aksjonere under kampen. Og flere påpeker jo det vi i aller høyeste grad ser her inne: De får bare alle andre mot seg.Stemningen bærer tydelig preg av lørdagens hendelse, som ennå er den store snakkisen blant supporterne. Saken diskuteres godt og vel i J-feltets interne kanaler.
– Det er uenighet internt på J-feltet. Det er absolutt ikke enighet internt heller rundt hva som er mest effektivt for å nå fram. Vi som er VAR-motstandere, er interessert i å vinne opinionen. Da trenger vi flest mulig støttespillere og færrest mulig fiender, sier Skauge.
Det er litt rart å måtte understreke dette: En supportergruppe ikke er en homogen gruppe som har flokkmentalitet. Og for meg, selv om jeg er uenig med dem i selve VARdebatten, så forsterker det bare min holdning om å straffe alle over en fjøl er total feil reaksjon.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- poteten
- Moderator

Ingen har påstått at J-feltet er en homogen gruppe. Hadde de vært det, ville det vært verdenshistoriens første homogene gruppe.
Kritisk
Er ikke J-feltet et utsolgt felt? Det finnes vel ikke et eneste sesongkort ledig på J? Selv om man tar kamptidspunkt i betraktning, og det faktum at folk står veldig tett, så blir jeg overrasket over hvor mange ledige seter det er på feltet. Det ser det jo ut som vi mangler over 1/3 av feltet i kampen mot HamKam.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
Glenn P
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 266 times
Mange luringer som kjøper et billing sesongkort på J kun for å være i køa for E-cup, og kommer på de store kampe e i ES. Gjeøder også folk som ikke bor i Nordland, men de har sesongbillett.
Kjenner flere som bor andre steder, men som jevnlig er "hjemme" og som da vil stå på J-feltet.
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 3782 times
- Been thanked: 868 times
Det er helt innenfor. Mange som deler på billetene sine uansett hvor de har sesongkortet.
E nu bærre mæ 😎
- Novi
- Has thanked: 961 times
- Been thanked: 1190 times
Har ikke fulgt nøye med over flere kamper, men at det ikke fylles opp mot HamKam er vel ikke alarmerende. En kamp man per d.d. forventer at skal bli en enkel 3-0-seiere, og som også ble det. Selv supportere må prioritere enkelte ganger, så skjønner at det da går utover akkurat den kampen, mtp høsten vi går inn i.
Una mas cerveza.
Har hørt om lignende løsninger andre steder og tenker vi kunne undersøkt mulighetene. Glimt spør enkelt og greit før kamp hver enkelt om de skal benytte billetten til kamp, hvis noen svarer NEI, så kan Glimt selge billetten igjen og dele eventuelle inntekter med sesongkortholderen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!