Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by liverglimt »

Hvor mange er det herfra som skal på møte?

Jeg er skuffet over at Glimt velger den distanserende linjen hvor de ikke tilbyr hybridmøte med både digitalt og fysisk mulighet for å delta. De er ikke helt på linje med resten av samfunnet.

Ramsalt kl 1800
@liverglimt
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by jonsnow »

Har ikke mulighet til å møte opp fysisk i dag så sa får det bare være, at man ikke legger opp til digital og fysisk møte er underlig. Spesielt mår man har en del medlemmer rundtomkring i landet!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Jeg fikk engang ikke svar på min henvendelse om hybridbiler. Sendte mailen for ca 2 uker siden. :evil:

Virker som om de er livredd for at supportere skal "kuppe" årsmøtet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

Jeg leverer forslag til endring for klubbens reglement at årsmøtet skal arrangeres med hybridløsning. Så er vel oppmøte en saga blott for de fleste
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Det forslaget falt ganske kraftig.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Men innstillingen i fra styret om videre arbeid med ny Stadion ble enstemmig vedtatt.

Så er det litt skuffende at Benn Eidissen kaller oss medlemmer av klubben Bodø/Glimt som ikke har mulighet til fysisk oppmøte for nettroll! Det er jævla ufint, faktisk. Det er faktisk ikke slik at alle medlemmer bor i Bodø. De snakker om bærekraft og forventer at folk skal fly land og strand rundt for et fysisk oppmøte når det er griseenkelt å sette opp en digital løsning på siden av det fysiske oppmøtet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by jonsnow »

Bare den eldre garde som møtte opp og de er som kjent ikke dem som er best på det digitale! Men dette må opp på det ordinære årsmøtet slik at man for framtiden får med alle som en når det er møter. Ellers en del spennede og synes tegning av eventuell ny stadion er sprek. 800-1000 mil høres heftig ut så her må de inn mye fra utenforstående for at et slikt prosjket skal bli noe av. Regner med man får inn en del annleggsmiddler fra det offentlige også.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sniken »

Benn Eidissen er en skam. Bør be folk om unnskyldning. Men folkeskikk stod ikke øverst på agendaen i oppdragelsen til verken Eidissen eller flere andre av den eldre garde involvert i klubben.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Aspmyra Stadion

Post by Sulliken »

Problemet, jonsnow, er at det forslaget i fra styret om digitale muligheter kommer kanskje til å bli nedstemt av den samme gamle gjenget.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by Crazy horse »

Jeg fikk med meg siste del av ekstraordinært årsmøte, med Eidissen og avstemninga. Tok ei tid før jeg virkelig reagerte på det Eidissen sa: Hvem er trollene som sitter bak skjermen sin? Er alle medlemmer som er forhindret fra å møte fysisk, nettroll? Vil det da si at Eidissen kun ønsker folk fra Bodø og nære omgivelser som medlememr i klubben? Jeg tror ikke han hadde tenkt veldig godt gjennom det han sa, og da bør man vel kanskje heller la være?
Fotball er nesten alltid morsomt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

For min del ett godt møte. Kostnadsrammen er endelig på det nivået som jeg har nevnt hele tiden. Det som er trist med dagens møte er at majoriteten av de stemmeberettigede er de samme som har kjørt klubben på ræv tidligere.

Ellers alt som forventet. Så skal jeg gjøre det jeg kan for at vi skal få digitale og fysiske møter i framtiden. Det må bli en hybridløsning. Klubben har en unik sjanse til å vise at de tar den yngre garde på alvor og møter dem på deres arena. Det kan fylle en storstue, men skal de jobbe i mot alle de yngre så er det bare å glemme mer enn 4000 faste hver kamp uansett fasiliteter.
@liverglimt
metamorph
Posts: 73
Joined: Mon Nov 29, 2021 12:11 am
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by metamorph »

Crazy horse wrote: Tue Feb 22, 2022 7:18 pm Jeg fikk med meg siste del av ekstraordinært årsmøte, med Eidissen og avstemninga. Tok ei tid før jeg virkelig reagerte på det Eidissen sa: Hvem er trollene som sitter bak skjermen sin? Er alle medlemmer som er forhindret fra å møte fysisk, nettroll? Vil det da si at Eidissen kun ønsker folk fra Bodø og nære omgivelser som medlememr i klubben? Jeg tror ikke han hadde tenkt veldig godt gjennom det han sa, og da bør man vel kanskje heller la være?
Benn Eidissen sammenligner de som vil delta digitalt, under fullt navn, for netttroll.
Ved forrige korsvei (første årsmøtet om Qatar, februar/mars 2021) så ringte Ernst Pedersen og Benn Eidissen til noen som hadde postet noe på en facebook side om Glimt. De ringte også til arbeidsgiver til vedkommende og ville rapportere et "meget alvorlig tilfelle"

Så man kan jo tenke lenge på hvem som faktisk er troll her.

Ingen tvil om at supporterne må mobilisere med personlig oppmøte til årsmøte, for å så få stemt igjennom digital platform i fremtiden.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by jonsnow »

Sulliken wrote: Tue Feb 22, 2022 7:12 pm Problemet, jonsnow, er at det forslaget i fra styret om digitale muligheter kommer kanskje til å bli nedstemt av den samme gamle gjenget.
Skal gjøre alt jeg kan for å møte neste gang! Måtte stille som trener for ungene nå som halve byen er smittet av covid-19 dessverre, skal i morgen også. Men fikk sett slutten og da fikk jeg hakke slepp når jeg hørte Ben Edissen og måtte høre 2 ganger til for å være sikker på at jeg ikke hørte feil først! Håper vi er mange som kan stille neste gang og få banket igjennom noe vettuged!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

Sorry folkens. Her ble det rot mer innlegsrekkefølge, osv.

Men jeg har flyttet alle disse innleggene i fra Aspmyra-tråden, da denne saken fortjener et eget emne.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Kesseboy »

Jeg orker faktisk ikke sette meg inn i dette nå. Med ny grå-grå regjering, ny by - ny flyplass hengende i en tynn tråd, generell covid-slitasje og russisk utflukt i Ukraina har jeg bestemt meg for å gå i hi, og bare dukke opp for å se Glimt spille fotball.

(Men jeg håper jo noen organiserer en revolusjon ...)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sniken »

Glimt anno 2022 består av mange fantastisk dyktige mennesker både i administrasjon, sportslig ledelse og på banen. Nå er det virkelig på tide å ta et oppgjør med det totalt utdaterte og grintete gubbeveldet som herjer på klubbens årsmøter. Her må vi melde oss inn og møte opp.
User avatar
Beernut
Posts: 22
Joined: Mon Feb 21, 2022 3:52 pm
Location: United States
Has thanked: 17 times
Been thanked: 28 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Beernut »

Vil de være et innlegg etter møtet?
American.Book Lover. :glimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Garrincha »

Spennende planer og godt de er i gang. Men Inge Henning Andersens og Eidissens forhold til klubbdemokrati er bekymringsfullt. Andersen liret av seg noe svada innledningsvis om at "nå skal vi tilbake til tiden pre-covid" og møtes fysisk. Eidissens nettrollkommentar er jo på grensen til sjokkerende. Mange supportere og medlemmer i det ganske land som regelrett blir pisset på her.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Knuta »

Ganske sjokkert over innlegget til velferdsprofitøren Eidissen. Men man kan kanskje ikke vente annet fra den kanten. Ellers når kostnadsrammen nærmer seg 1 milliard, så tror jeg nok at jeg opplever Aspmyra de neste 10 årene også.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by ecke »

liverglimt wrote: Tue Feb 22, 2022 7:33 pm Det som er trist med dagens møte er at majoriteten av de stemmeberettigede er de samme som har kjørt klubben på ræv tidligere.
Hva i all verden er dette slags meningsløst utsagn? Trolling?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by poteten »

Hvorfor skal alle meningsmotstandere herske definisjonen på et troll her?

La folk være uenige. Jeg synes dog det høres drøyt ut med 1 milliard kroner i stadionplaner. Da kan vi la være og være liten fisk i passe stor dam fremover heller.
Kritisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Sulliken »

@ecke
Det er vel ikke akkurat noe hemmelighet at Eidissen var med i styre og stell da klubben holdt på å gå konkurs.

https://www.an.no/nettroll-kommentar-fa ... -4-1554100


Her forsvarer Eidissen seg.
Han "mente" ikke å bruke ordet nettroll, men at han ikke vil at folk skal delta anonymt.

Det viser jo bare hvor i bakleksa den mannen har havnet. Man er da ikke anonym på et digitalt møte i fullt navn!

Han sier ikke noenting om oss stemmeberettigede som faktisk ikke bor i Bodø. Er det bærekraftig at alle vi skal ta fly til Bodø? Er det i henhold til Action Now?
Nei!

Så refererer han til at 16 av de 17 medlemmene på møtet nedstemte liverglimts forslag og at det gjenspeiler medlemsmassen. Det er med respekt å melde bare tøys. Mitt innlegg på "fotballklubben Bodø/Glimt sin gruppe" på Facebook (under fullt navn) har pr nå 59 likes. Det litt mer enn de 17, og nei, alle de er sikkert ikke medlemmer, men likevel.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Kesseboy »

– Nei, jeg mener at årsmøtet skal være fysisk. Jeg syns det er viktig del av klubbkulturen å ha fysisk oppmøte der man ser hverandre og kan ta hverandre i hånda, sier han.
Benn kan ikke bølle folk på samme måte hvis de sitter på Teams. Det er klubbkulturen han vil ta vare på.

Hvorfor tror vi engasjementet i klubben er på dette nivået, tro?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Aspmyra Stadion

Post by liverglimt »

ecke wrote: Tue Feb 22, 2022 9:02 pm
liverglimt wrote: Tue Feb 22, 2022 7:33 pm Det som er trist med dagens møte er at majoriteten av de stemmeberettigede er de samme som har kjørt klubben på ræv tidligere.
Hva i all verden er dette slags meningsløst utsagn? Trolling?
Nei, overhodet ikke trolling. Det vet du like godt som alle andre.
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Digitale løsninger for Glimt-Årsmøte

Post by Garrincha »

Bodø/Glimt forfekter å fremstå som en miljøvennlig og bærekraftig klubb. De har planer om å bygge verdens mest bærekraftige arena og de vinner priser for Action Now. Men både styreleder og Benn Eidissen proklamerer at på møtevirksomhet, ja da skal det være fysisk oppmøte. Det vil si at dersom man ikke bor i Bodø og likevel ønsker å ta del i klubbdemokratiet, da må man enten fly eller kjøre til Bodø. Det er selfølgelig både miljøskadelig, dyrt og tidkrevende for den enkelte.

Derfor har man som oftest da ikke mulighet å reise og får ikke delta i klubbdemokratiet.

Eidissen snakker om anonymitet - vel det finnes visstnok meget gode digitale løsninger for å avholde slike møter digitalt og ikke anonymt.

Dette dreier seg kun om at enkelte ønsker en større grad kontroll og mer makt. Glimt er en moderne og godt drevet klubb, men på dette området er det alt annet enn moderne.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply