Spillertråd: Nino Žugelj

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by mortsto »

AN-podden skryter veldig av siste ukers Nino. Jeg synes ikke Mvuka er helt der vi ønsker han skal være, om hvis mine beregninger stemmer, så har han fem kamper igjen for Glimt. Er det ikke på tide å begynne å spille Nino inn i den posisjonen?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Los-Loco »

Jo, helt enig. Nå scoret riktig nok Mvuka mot RBK, og jeg måtte opp og sette kryss i taket. Men ut over den scoringen har hans bidrag i hovedsak bestått av å gjøre motstandernes venstreback sliten og svimmel. Det er jo et greit bidrag forsåvidt, men når det ikke utnyttes ved å bytte ut Mvuka med noen mer målfarlige når venstrebacken er mørnet tilstrekkelig, så virker det hele litt planløst. Så jeg ser veldig fram til å se Nino igjen. Det han viste mot Viking i cupen var veldig lovende. En måte å løse vingoppgaven på som nesten minnet litt om Bjørkan i hans glansdager; sette fart på skrå inn i 16-meteren i stedet for å være så fokusert på å komme seg til dødlinja for innlegg. Personlig liker jeg godt den stilen, i alle fall å ha det på repertoaret.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by ingen87 »

Synes ikke Mvuka har gjort venstrebacken spesielt svimmel de siste kampene, men det kom jo fram i et intervju på AN i dag at han har slitt med hofta.

Synd Zugelj var skadet i denne perioden. Tror han ville vært langt giftige enn det Mvuka har vært. Mvuka starta sesongen veldig bra, mens Zugelj hadde et drømmeinnhopp i cupkvarten mot Viking.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by gavharr »

Ingen tvil om at Nino er en målpoengspiller. Gleder meg helt enormt til å se ham komme skikkelig i gang.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Nordlys »

Nevn en bedre kombo enn Nino Zugelj og snuoperasjoner!
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Kesseboy »

Lukter alltid mål av Nino.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Nordlys »

Nino har en veldig fin miks av dribleferdighet og målteft. Ca. outputet om man hadde mikset Mvuka og Pellegrino.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Novi »

Lukter mål av Nino hver gang han kommer inn. Og så leverer han også. Spent på og se ham starte på siden der - kan bli moro!
Una mas cerveza.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Glimterfrem »

Det 2-1 målet minnet meg mye om Solbakken. Bruker toppfarten til å parkere backen. Nino har potensielt sett bedre avslutningsegenskaper enn Ola også. Jeg gleder meg til å se han starte kamper fremover, tror vi sitter på en diamant!
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Glimt1916 »

Han er vel ikke klar for å spille 90 minutter enda, men det kan bli mye moro når han endelig blir 100%.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Los-Loco »

Nå ble det veldig stor forskjell på Mvuka og Nino i denne kampen, når Nino skaffet mål, målgivende frispark (og rødt kort) og assist (får han forresten assist på den der når den går via en Tromsø-spiller?). Men for å forsvare Mvuka LITT i alle fall, så var venstebacken godt mørnet av Mvuka de første 70. Både han og resten av TIL var dyktig slitne.

Men jeg har trua framover. Når Nino får fast plass på vingen, spår jeg et snitt på assist og mål i annen hver kamp.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
AnthonyGregory
Posts: 208
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by AnthonyGregory »

Glimterfrem wrote: Thu Jun 29, 2023 10:38 am Det 2-1 målet minnet meg mye om Solbakken. Bruker toppfarten til å parkere backen. Nino har potensielt sett bedre avslutningsegenskaper enn Ola også. Jeg gleder meg til å se han starte kamper fremover, tror vi sitter på en diamant!
Anser Zugelj som en betydelig bedre avslutter enn Solbakken. Med han og Pelle på hver sin kant, har vi fort de to giftigste kantene i ligaen. Er dog mer bekymret for det defensive.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Kvass »

Hva er status på skaden han pådro seg under kampen mot Ham-Kam? Ser AN har en sak om det, men bak betalingsmur.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Kesseboy »

For tidlig å si noe sikkert, sier Sørgård. Men uaktuell mot FKH.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Kvass
Posts: 348
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Kvass »

Håper det ikke viser seg å bli langvarig, han er jo en av de få (tidvis den eneste) som greier å finne bakrom i spill mot et lavtliggende forsvar.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Los-Loco »

Nå er det gått 8 uker siden strekken. Det pleier da ikke gå så lang tid? 4-6 uker er vel det vanlige for en strekk?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Novi »

Leste mellom linjene at man tenkte det ville bli nærmere 3 mnd enn 4-6 uker, slik som de pratet om skaden etter kampen. Ville vært betimelig om han plutselig kom i kampform!
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Nordlys »

Første landslagsuttak må nevnes i spillertråden også. Gratulerer Nino!
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Nino Žugelj

Post by Novi »

Supert! God motivasjon for Nino!
Una mas cerveza.
Post Reply