Spillertråd: Petter Nosakhare Dahl
Moderator: Larsen
Re: Spillertråd: Petter Nosakhare Dahl
Dahl bjeffer til Knutsen etter kampen. Smart.
Nei la oss hente ham tilbake og oppfører han seg ikke så trenger Glimt2 all hjelp de kan få.
Nei la oss hente ham tilbake og oppfører han seg ikke så trenger Glimt2 all hjelp de kan få.
-
AnthonyGregory
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 91 times
Så ikke ut som fantastisk personkjemi mellom Nosa og Knutsen i mellom intervjuene av de på TV2.
Tror ikke akkurat de har skværet opp. Og Nosa har nok et massivt horn i sida til Knutsen.
Spekulasjon basert på lite info, selvsagt.
Tror ikke akkurat de har skværet opp. Og Nosa har nok et massivt horn i sida til Knutsen.
Spekulasjon basert på lite info, selvsagt.
-
tjongs
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 450 times
Bare å hente tilbake med en gang og la han spille på Glimt 2 ut kontrakten. Hvorfor sørger ikke Glimt for å unngå å havne i denne situasjonen er jo dømt til å gå slik når utleide spillere spiller mot Glimt. Inngå en avtale om at de ikke får spille mot Glimt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
- Kesseboy
- Has thanked: 1276 times
- Been thanked: 1227 times
Slike avtaler tviler jeg på er tillatt i Norge.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
-
Knuta
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 580 times
KK burde være for klok til ikke å si noe negativt om en spiller som er utleid. For meg tyder det på at KK sliter litt med Glimt generelt sett . Virker periodevis ikke komfortabel og det bekymrer meg mye.
-
Nordlys
Nosa fremstår som både ung, umoden og lite skarp. Det må vi se litt mellom fingrene med så lenge det ikke er skikkelig graverende eller gjentakende greier tenker jeg. Som Knuta sier så er det mer alarmerende hvordan KK i økende grad mister hodet i media. Tyder på at han sliter med å finne ut av ting for tida og at følelsene kommer litt tett på overflata. Forståelig, men også symptomatisk.
-
tjongs
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 450 times
Sikkert ikke skriftlig, ettersom de fleste klausuler av en eller annen uforståelig grunn ikke er tillatt i Norge, men det er jo enkelt å bare inngå en muntlig avtale.
.......men så ble superlaget født!!!
-
Vix
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 245 times
Er det ingen (foruten oss) som har fått med seg at KK omtalte Nosas form i fjor sommer, ikke nå? Morten Sørgård kan sikkert presentere alle data for pressen, men det er ikke akkurat praksis. For noen år siden sto KK i Spania og uttalte seg veldig direkte om forfatningen Victor Boniface hadde returnert til klubben i. Noe Victor selv har vært åpen om i ettertid. Han hadde skadene, han mistet mora, han gikk på fylla. Man kan si han tok opp hansken.
Det så litt ut som KK i intervjusituasjonen ba om å få snakke med Nosa etterpå. Jeg tror også at en samtale under fire øyne bør kunne være sunt for alle parter. I alle fall hvis Nosa har ambisjoner om å spille på et høyere nivå enn KFUM.
Det så litt ut som KK i intervjusituasjonen ba om å få snakke med Nosa etterpå. Jeg tror også at en samtale under fire øyne bør kunne være sunt for alle parter. I alle fall hvis Nosa har ambisjoner om å spille på et høyere nivå enn KFUM.
- Sulliken
- Has thanked: 1190 times
- Been thanked: 1032 times
Altså. Jeg har null problemer med å forstå at Nosa var litt irritert av uttalelsen til KK, uansett hvor sann den er. Han var nok veldig klar over det selv også. Men slikt tar man ikke offentlig. Media hadde jo en field day på det der. Det faktum at KK beskrev Nosa som han var for et år siden forsvinner jo bare i støyen.
Sånn hypotetisk sett:
Hadde min leder gått ut og sagt noe i den duren om mine prestasjoner (100 mil unna å gjøre en god nok jobb), ikke bare til alle på jobb, men i alt av SoMe slik alle som vet om meg får lest det, så hadde jeg blitt lynforbanna. Koblet inn tillitsvalgt, fagforeningen, verneombud og faen vet hva. Spesielt hvis jeg mente at han tok feil.
Så vil den presiseringen om at det gjaldt i fjor og ikke nå vært bare marginalt formildende.
Heldigvis er min leder en brilliant fyr som aldri ville finne på noe slikt. Selv om han er Tromsøværing og onkel til Morten Killingberg i Forza Tromsø.
EDIT:
Nosa sa forresten til KK at han må ta intervjuet med TV2 før de kunne snakke. Så da håper jeg KK beklager uttalelsen offentlig, og gir skryt av utviklingen til Nosa i stedet.
Sånn hypotetisk sett:
Hadde min leder gått ut og sagt noe i den duren om mine prestasjoner (100 mil unna å gjøre en god nok jobb), ikke bare til alle på jobb, men i alt av SoMe slik alle som vet om meg får lest det, så hadde jeg blitt lynforbanna. Koblet inn tillitsvalgt, fagforeningen, verneombud og faen vet hva. Spesielt hvis jeg mente at han tok feil.
Så vil den presiseringen om at det gjaldt i fjor og ikke nå vært bare marginalt formildende.
Heldigvis er min leder en brilliant fyr som aldri ville finne på noe slikt. Selv om han er Tromsøværing og onkel til Morten Killingberg i Forza Tromsø.
EDIT:
Nosa sa forresten til KK at han må ta intervjuet med TV2 før de kunne snakke. Så da håper jeg KK beklager uttalelsen offentlig, og gir skryt av utviklingen til Nosa i stedet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- G-s-enz
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 563 times
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
-
Glenn P
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 266 times
Altså, Nosa var ikke god nok for å spille fra start KFUM etter han ble Glimt-spiller i 2023, men han mente han var god nok for Glimt over jul? Fikk jo benketid og innhopp i OBOS..
Mye som skurrer her.
Mye som skurrer her.
-
Nordlys
https://youtu.be/kcy3ZcNKOfQ?si=UqBWX-fC_SJ6N2HF
Nosa Dahl har levert en så god vårsesong at han har fått høydepunkt-pakke på YouTube!
Nosa Dahl har levert en så god vårsesong at han har fått høydepunkt-pakke på YouTube!
-
Multatuli
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 317 times
Imho he is looking good. Great dribbles, good shot. He only has to get more consistent and I guess he needs to work on his pressing game.
-
Knuta
Fantastisk rykk. Tror KFUM er den perfekte arena for Nosa nå, så får vi se om fysikken hans blir bedre.
-
liverglimt
- Site Admin

- Has thanked: 4256 times
- Been thanked: 1040 times
Han må nok utvikle seg både fysisk og psykisk for å bli klar for Glimt.
Snap: @glimtforum
www.facebook.com/glimtforum
www.facebook.com/glimtforum
- Janco
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 55 times
Re: Overgangsvinduene i 2024
B/G og KV Mechelen forhandler om Nosa, wtf!
Vi får med andre ord neppe se han i gult på myra.
(Ref. Stian Andre de Wahl på X)
Vi får med andre ord neppe se han i gult på myra.
(Ref. Stian Andre de Wahl på X)
-
Nordlys
Jeg synes han er lovende og det hadde vært veldig interessant å få se hvordan han hadde passet i gult, men episoden med Knutsen og Nosa tyder jo på at det kanskje ikke er helt optimale forutsetninger for et godt samarbeidsklima. Han virker utålmodig og Knutsen kanskje litt vel sta andre veien ift. spilletid.
Så da tenker jeg at det kan være fornuftig å selge om prisen er god. Synes 20 millioner er en fin grense når det er Belgia vi snakker om.
Så da tenker jeg at det kan være fornuftig å selge om prisen er god. Synes 20 millioner er en fin grense når det er Belgia vi snakker om.
- Gvandreassen
- Has thanked: 879 times
- Been thanked: 384 times
Ble det nevnt hvor mye de betalte for han da han kom fra KFUM?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
- Janco
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 55 times
Ja enig der, hadde vært interessant å sett hvordan han hadde passet inn.
Men jeg hadde en mistanke etter vårt innbyrdes oppgjør at han hadde forspilt sine sjanser (hos KK).
Ligger nå ute på Nettavisen: https://www.nettavisen.no/sport/belgisk ... 95-1921170
Men jeg hadde en mistanke etter vårt innbyrdes oppgjør at han hadde forspilt sine sjanser (hos KK).
Ligger nå ute på Nettavisen: https://www.nettavisen.no/sport/belgisk ... 95-1921170
-
Nordlys
Det er en vanskelig balansegang det der med å håndtere ulike personligheter i en klubb som Glimt. Jeg tenker jo at veldig strenge krav til personlighetstyper vil komplisere arbeidet med å finne gode nok spillere en hel del. Samtidig så er det jo viktig at man ikke får inn en gjeng egotripper som går helt på tvers av kulturen. Nå sier ikke jeg at Nosa er i siste kategori, men han og Gulliksen er nok eksempler på typer som har litt høyere tanker om seg selv og går litt sure om det blir for lite tillit.
Skal man da gjøre et kompromiss eller skal man kanskje velget en hakket mindre begavet spiller for å få mer av de holdningene man ønsker? Jeg tror som sagt man må finne en balansegang. Og med det i mente er jo dette med mer rotering en nøkkel.
Skal man da gjøre et kompromiss eller skal man kanskje velget en hakket mindre begavet spiller for å få mer av de holdningene man ønsker? Jeg tror som sagt man må finne en balansegang. Og med det i mente er jo dette med mer rotering en nøkkel.
- Gvandreassen
- Has thanked: 879 times
- Been thanked: 384 times
Et sted mellom Sjøvold og Gulliksen, med andre ord.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
- Los-Loco
- Moderator

- Has thanked: 1077 times
- Been thanked: 1894 times
Synd, en sesong i Glimt ville antakelig minst doblet verdien. Og også veldig synd for KFUM, som både trenger spilleren i år og gjerne også ville doblet sin andel av kaken ved dyrere salg.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Æsj, nå drar altså han også. Både han og Gulliksen hadde jeg gledet meg til å se herje i gult når de fikk mer tillitt. Nå er dette det tredje gode eksempelet på spiller som heller drar enn å ta opp hansken: Nosa Dahl, Gulliksen og Tounekti.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
Knuta
Må alle i Glimt være like typer?. Noe så kjedelig. Nosa er ung og umoden og allerede i det siste er han blitt klokere når jeg snakker med KFUM . Episoden med KK i vår og KK sine sleivete uttalelser var ikke heldig men hvor lenge skal man gå rundt å gnåle på det. Men den eksplosiviteten Nosa har i sin spillestil kunne Glimt virkelig hatt bruk for. Gulliksen var ikke noe problem da han spilte i Godset, men i Glimt ble han tydeligvis et problem fordi KK har diktatorisk makt og ikke tåler noen innspill.