NM for menn 2023
- Novi
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 630 times
Re: NM for menn 2023
Kjipt for de små som kan få spille kule kamper i Norge. Og for Eliteserielagene er det jo en vei til Europa-spill, så det bør bety mye for samtlige lag når man vet hva det har og si for klubbene.
Una mas cerveza.
- Los-Loco
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 549 times
Hvis Norge klarte å karre til seg en fast Europa-League-plass som cupvinneren kunne få, så ville det kanskje løfte statusen litr?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Novi
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 630 times
Seriegull skal være større, så fast Europa League-plass for cup-vinner må nesten da være fast CL-plass. Eller hvertfall ende lengre "frem i køen".
Una mas cerveza.
- Los-Loco
Just.
Anyway: håper Knutsen lytter til spillerne og tar med flest mulig til Mosjøen, gjerne flere enn spillertroppen. Det er stort for barna på Helgeland å få møte nasjonale stjerner live, og dette er sånt som skaper nye generasjoner Glimt-supportere.
Anyway: håper Knutsen lytter til spillerne og tar med flest mulig til Mosjøen, gjerne flere enn spillertroppen. Det er stort for barna på Helgeland å få møte nasjonale stjerner live, og dette er sånt som skaper nye generasjoner Glimt-supportere.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
- Los-Loco
Blir bare så trist på Avisa Nordlands vegne. De må jo ha visst om at Gunnarsen-tvillingene spiller på Mosjøen. Det er jo en gavepakke av en sak som er morsom, lokal og med nok nasjonal (og nesten internasjonal) interesse til at den blir plukket opp av andre medier. Likevel sitter de på gjerdet og må selv sitere VG som lager sak om det først. Det er bare så tvers igjennom falitt. https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMKrV ... glimt-i-nm
-
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 360 times
Ja nå skreiv jeg dette 17 april. *Men Mosjøen rykket opp til 3.div i fjor etter scoring av Marcus Gunnarsen. Både Marcus og Martinus er en del av laget til Mosjøen. Bare det skaper vel litt blest rundt kampen*. Men AN har vært tyst som i graven. Flere media har nevnt dette tidligere men VG har laget en sak av dette, som folk synes er morsomt. Nevnes også i Sverige. Men hovedavisen i Nordland som er AN sover nok.
-
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 65 times
Cupbomba cupbomba ååååhåå!
Sola står høgt over Hundeåla Hundeåla åååhåå!
Vi skal plante cupbomba cupbomba!
Sola står høgt over Hundeåla Hundeåla åååhåå!
Vi skal plante cupbomba cupbomba!
Førr Evig!
-
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 151 times
Har ikke så veldig mye mer å si en at det er artig at de spiller der, trenger ikke så mye mer halloi om det. Det var nok at Usain Bolt var på "prøvespill" hos Strømsgodset hva angår å ha kjendiser inn i fotball. Jeg tenker Mosjøen har mye mer å by på en de to guttene, men det er visst ikke det vi bryr oss om...
Sørger, om ikke annet, for at TV 2 sender opp et forholdsvis stort crew til Mosjøen og sender kampen på TV 2 Sport 1. Da slipper vi heldigvis radiokommentatoren Bjarne Brandal + sponsorene til Glimt er nok happy.
- Los-Loco
Det har du egentlig rett i, men så er det nå likevel ikke slik verden fungerer. Klart man kunne ha sagt mye spennende om både Mosjøen og Mosjøen IL, men folk flest driter i det. Og det er forståelig, det er begrenset hvor mye JEG vil høre om Nordfjordeid, Fjøra og Surnadal, som også spiller 1. runde i cupen i morgen. Om det viste seg at det var noen jeg faktisk hadde hørt om som spilte på de lagene, så ville interessen økt betraktelig.Glenn P wrote: ↑Tue May 23, 2023 12:24 pm Har ikke så veldig mye mer å si en at det er artig at de spiller der, trenger ikke så mye mer halloi om det. Det var nok at Usain Bolt var på "prøvespill" hos Strømsgodset hva angår å ha kjendiser inn i fotball. Jeg tenker Mosjøen har mye mer å by på en de to guttene, men det er visst ikke det vi bryr oss om...
-
- Has thanked: 224 times
- Been thanked: 217 times
Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hørt en eneste låt med dem, og jeg har personlig null interesse i dem eller musikken deres. Men om Mosjøen kan få litt blest rundt kampen pga dem, og det er greit for dem selv, så synes jeg det er helt greit. Er en del sånne historier som gjør de tidlige cuprundene morsomme.
-
- Site Admin
- Has thanked: 1578 times
- Been thanked: 264 times
NM er norge rundt i fotball. Bra om det blir litt blest og her skjer det noe. Hei glimt og fred på jord. 

@liverglimt
-
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 360 times
Nesten ingen 14-20 åringer i Norden har hørt om Mosjøen sitt fotballag, men alle kjenner Marcus og Martinus, som ble nr 2 i Sveriges MDG. En slik første runde kamp kan få en veldig publisitet. Nå hører jeg heller ikke på MM, men det er helt uinterssant i denne sammenheng. Det har jo TV2 klart å oppfatte.
- Los-Loco
"Personlig null interesse i dem" kjøper jeg. Men at du aldri(!) har hørt en eneste låt av dem... i call bullshit!Glimt1916 wrote: ↑Tue May 23, 2023 1:21 pm Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hørt en eneste låt med dem, og jeg har personlig null interesse i dem eller musikken deres. Men om Mosjøen kan få litt blest rundt kampen pga dem, og det er greit for dem selv, så synes jeg det er helt greit. Er en del sånne historier som gjør de tidlige cuprundene morsomme.

-
- Moderator
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 140 times
Det eneste som er interessant i de tidlige rundene i cupen er sidekrydder og cupbomber. At en Eliteserieklubb vinner komfortabelt blir aldri husket, så jeg forstår godt at de sper på sakene med det som faktisk kan trekke interesse rundt et oppgjør.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
Los Loco: det er mulig jeg har hørt dem uten at jeg var klar over det, eller at jeg i ettertid ikke husker det. Jeg har ganske spesifikke interesser, og hører ikke på radio, ser nesten ikke linjær tv (levde i mange år uten tv på 2000-tallet, og var over 30 år før jeg for første gang betalte for en). Når man kutter ut sånt er det ganske utrolig hvor mye man slipper unna. Det gir selvfølgelig enorme hull i quiz-kunnskapen da.
-
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 56 times
Ikke kødd med Bjarne Brandal! Når jeg innimellom blir nødt til å følge kampene på radio, er det en liten trøst i at det er Bjarne som geleider meg gjennom kampen.
Det illustrerer dessverre poenget mitt. Han kommenterer radioteknisk - MED bilder - når han kommenterer disse cupkampene. «Ulrik Saltnes, ti meter inne på Rana sin banehalvdel, han slår videre til Ulrik Berglann som ligger helt ute med krittmerket, ca 30 meter unna mål. Han har på seg to Rana-spillere».
Fryktelig slitsomt å se/høre på.
Fryktelig slitsomt å se/høre på.
-
150 billetter solgt til bortesvingen mot Mosjøen i følge AN. Bra tall, synes Glimtsupportere begynner å bli flinke til å møte opp. Så er neste bøyg å få flere til å lage lyd 

- Los-Loco
Det holdt med et nødskrik for RBK. Too bad.
-
- Moderator
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 140 times
Da smalt den første cupbomba i går. "I fjor" nådde Sandefjord kvartfinale, mens i går ble Gilbert Koomson og hans lagkamerater slått ut av Eik Tønsberg på straffekonk, etter at Eik Tønsberg utlignet i det 95. minutt.
Sandefjord ledet altså 2-0 til det var spilt i underkant av 70 minutter, så klarte de å rote det vekk. Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan dette er mulig, i alle fall nå som Eliteserien har gått opp noen hakk i kvalitet.
Sandefjord ledet altså 2-0 til det var spilt i underkant av 70 minutter, så klarte de å rote det vekk. Jeg har litt vanskelig for å skjønne hvordan dette er mulig, i alle fall nå som Eliteserien har gått opp noen hakk i kvalitet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!