Overgangsvinduet sommeren 2023

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Glimtsupporter »

Noen som kjenner til Sondre Tronstad, 27 år, og snart kontaktløs etter å ha vært i Vitesse?
Midtbanespiller.

Ser han vil videre til en av topp 5 ligaer, men kan jo være han er villig til å få en kickstart i Bodø/Glimt?
Da som erstatter for Hugo kanskje?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Los-Loco »

Har faktisk ikke hørt om fyren. Litt snodig, men så har han jo bare spilt på helt uinteressante lag ser jeg (Start, Haugesund og Vitesse).

Men som erstatter for Hugo er jeg skeptisk. Mister vi Hugo mister vi også en del mål og målpoeng. I følge Wikipedia har Tronstad 9(!) mål totalt i alle klubber og turneringer siden 2012. Det er mindre enn et mål i året det. Selv Brede Moe har bedre målsnitt enn det. Slik Glimt spiller er vi avhengige av indreløpere som kan bidra i angrep som måltrussel. Sto ingenting om assist der, men med mindre mannen er assistkonge på Gude-nivå så tenker jeg vi må finne noen andre.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by G-s-enz »

Tronstad er best som anker. Klassespiller som forøvrig var knallgod for nødlandslaget.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Nevnte Tronstad på forrige side. Han vil gi PB kraftig kamp om ankerplassen om han kommer. Men tviler på realismen og tviler vel også på interessen til Tronstad selv. Tror ikke han kommer tilbake til Norge for å spille for et lag hvor det er stor sjanse for at han må slite mye benk. Det kan han gjøre i utlandet og få mye bedre betalt i langt mer attraktive ligaer.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Studio Glimt driver og hinter om Emil Konradsen Ceïde. Er det bare deres egne spekulasjoner eller har det hold noe sted? Hvis vi henter fra Italia ønsker jeg meg Dennis Johnsen allerhelst, men Ceïde er jo et spennende navn det og.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Larsson »

Clarismario Santos?
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Glimterfrem »

Nordlys wrote: Sat May 27, 2023 11:29 am Studio Glimt driver og hinter om Emil Konradsen Ceïde. Er det bare deres egne spekulasjoner eller har det hold noe sted? Hvis vi henter fra Italia ønsker jeg meg Dennis Johnsen allerhelst, men Ceïde er jo et spennende navn det og.
Hvordan hinter de om det? Ville vært veldig spennende i så fall. Jeg tror han er en type spiller som bare trenger å få opp selvtilliten litt. Hvis han får noen baller i kassa og får spille jevnlig for et lag som spiller angrepsfotball tror jeg han kan blomstre. Ooog så hadde det jo vært gøy hvis han hadde senka RBK da
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Larsson wrote: Sat May 27, 2023 11:32 am Clarismario Santos?
https://youtu.be/vXmolkaGxM0

Venstrekant ser det ut som
Forumets mest middelmådige ekspert.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by G-s-enz »

Er det fra Twitter det ryktet om brasilianeren kommer fra?

Spennende type men ekstremt vanskelig å vurdere nivået han spiller på da.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Malmö selger sin sentrale midtbanespiller Hugo Larsson for 132 millioner SEK til Eintracht Frankfurt. Da må jo Hugo være verdt mer?

Edit: Larsson er visst 4 år yngre så det endrer jo en del. Likevel sier det noe om hvilke summer man kan forvente seg i sommer.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Los-Loco »

Veldig synd at Hugo ikke har kommet så godt i gang med scoringer i år, mål har alltid mye å si for salgsprisen naturlig nok. Det irriterer nok ham selv også. Satser på at han fikser på den statistikken i morgen.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Los-Loco »

Og vipps har vi ny høyreving etter Mvuka:

bit.ly/3oScbV9
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Knuta »

Los-Loco wrote: Sun May 28, 2023 9:11 pm Veldig synd at Hugo ikke har kommet så godt i gang med scoringer i år
Ja så det på kroppspråket da han ble byttet ut mot VIF. I tillegg med speidere fra Ajax på tribunen.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Det er en ting som plager meg litt med Hugo og det er at han slurver en del i mottak og med touch. Ikke hele tiden, men med ujevne mellomrom. Føler det er eneste usikkerhetsmoment for om han skal lykkes på et høyere nivå. Grønbæk har ikke samme problemer f. eks.

‐---------

Ser Tottenham betaler fem millioner pund til Celtic for å løse Postecoglou fra kontrakten. I Glimts tilfelle synes jeg det blir underpris. Skjønner ikke logikken i at suksesstreneren selges til en mye lavere sum enn spillerne. Det kan sammenlignes med at personen på klarinett er mye dyrere enn regissøren av et orkester. Det gir ikke mening for meg...
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Los-Loco »

Los-Loco wrote: Tue Jun 06, 2023 6:31 pm Og vipps har vi ny høyreving etter Mvuka:

bit.ly/3oScbV9
Den bitlyen funket visst ikke.

https://www.nettavisen.no/sport/hevder- ... 95-1141391
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Novi »

Mjoda, tror Ola har mer fremtid i seg i utlandet. Roma under Murinho er kanskje ikke rette klubb, men han faller heller ikke gjennom. Her både fart OG ballbehandling, og over middels spilleforståelse. For Roma er det en gratis spiller som de sikkert kan selge for 4-5M Euro - vinn-vinn for alle utenom Glimt det!
Last edited by Boombadila on Tue Jun 06, 2023 10:30 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Lars Olden Larsens låneperiode med Häcken går ut i sommer. Han er eid av en russisk klubb han ikke skal tilbake til. Har vært en av Allsvenskans beste spillere i fjor og i år. En mulighet?

Image

Video

Vil personlig ha noen med større tempo inn (Dennis Johnsen), men tenker dette ville vært en bra stytking av bredden på kantplass.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Larsson »

Skulle ikke gått for Daniel Bassi, da? Kontrakt ut året i TIL.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Er ikke han høyreback? Omar ut da?
Forumets mest middelmådige ekspert.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Larsson »

Kan det lykkes med Filip Jørgensen?
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by ecke »

Vetlesen ut, kanskje er ett bud på Albert neste, en masse usikkerhet på kort sikt (Fet, Saltnes, Vetti, Ask, Konradsen) og bare ungdommer som backup (Sjøvold, Kjær, Pedersen). Da er det vel tid for å se etter alternativer:

Iver Fossum, 1996, Aab, Harald Nilsen Tangen, 2001, Viking, Martin Njøten Polumbo, vf, 2002, Udinese, Tobias Fjeld Gulliksen, 2003, Godset, Niklas Jensen Wassberg, vf, 2004, Brann
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by mortsto »

Holse vil ikke forlenge med RBK. Selnæs ønsker heller ikke å komme hjem, og ryktes aktuell for Allsvenskan. Legge ut noen følere, om ikke annet for å irritere De Rette Folkene?
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

De kampene Hugo var skadet slet vi betraktelig mer med å få spillet til å flyte. Sjøvold og Kjær er kanskje nærmest å kunne matche den individuelle kvaliteten vi mister på litt lengre sikt. Spørs om det ikke må kikkes mot det danske eller svenske markedet. Alternativt kan kanskje Herman Geelmuyden være et spennende alternativ til de som allerede er nevnt her. Carlo Holse hadde vært perfekt. Marcus Melchior, Skeid kan også være et nytt langtidsprosjekt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Glimterfrem »

Carlo Holse i Glimt ville vært en våt drøm. Tror han kunne gitt oss den Zinckernagel-faktoren som vi savner litt. Men RBK kommer aaaaldri til og en gang vurdere å selge sin stjernespiller til oss. De er alt for stolte til det, og det er forståelig nok.

Både nervøse og spennende tider i møte. Kommer nok noen bud i sommer på andre spillere, men vi er ikke i en posisjon der vi må selge. I tillegg er det godt å tenke på at vi har god dekning i alle posisjoner. En ting er at vi mister en meget god fotballspiller i Hugo, men vinnerviljen og lederevnen hans er undervurdert. Han kommer inn og sprer energi og vilje i gruppa. Det blir savnet mest.

Jeg liker tanken om Geelmuyden på Stabæk, som er en ganske lik historie som Hugo, med uforløst potensial, men han er jo benket i Stabæk for tiden ser jeg. Men det var også Hugo i den perioden vi kjøpte han! Men han har ikke samme motoren som det Hugo har.

Denne Melchior du nevner Nordlys vet jeg ikke mye om, men så dette highlight-reelet: https://www.youtube.com/watch?v=Xwlq_Tr ... avianScout
Og han ser jo ut so men kopi i spillestilen som Hugo. Spennende. Til og med identisk sveis! Bare å gi han drakta til Hugo og kanskje vi ikke merker noe.
User avatar
Nordlys
Posts: 3372
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 569 times
Been thanked: 646 times

Re: Overgangsvinduet sommeren 2023

Post by Nordlys »

Det er også noen interessante navn i Groningen som rykket ned fra Eresdivisie denne sesongen:

Tomas Suslov, 21, slovakisk A-landslagsspiller. Kraftpakke og god venstrefot: https://youtu.be/6wVoeyi0wfA

Aimar Sher, 20, Sverige. Utlånt fra Spezia hvor han har spilt lite etter overgang fra Hammarby: https://m.youtube.com/watch?v=bXRZkNNv5 ... hlcg%3D%3D

Johan Hove

Tror i det hele tatt det blir en veldig vanskelig øvelse å hente inn noe som er i nærheten av samme kvalitet. Hugo er Norges 9. høyest vurderte midtbanespiller markedsverdimessig. Albert Grønbæk er den 6. mest verdifulle danske midtbanespilleren under 23 år.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Post Reply