Bodø/Glimt i Europa 2024/2025 + de andre norske
- MhepA
- Moderator
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 193 times
Re: Bodø/Glimt i Europa 2024/2025 + de andre norske
Helt oppriktig så mener jeg billettsalget til Porto er et ordentlig dårlig tegn. At det ikke er solgt ut enda er et tegn på at de fansene som er litt i tvil har blitt mette av Europa. Det selges nok en del i de to dagene før kampen, men herlighet så glissent det kommer til å bli mot Maccabi Tel Aviv og de øvrige motstanderne når trekkplasteret ikke engang selger ut stadion tidlig på høsten.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
- Sted: Oslo
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 529 times
Enig MhepA. Personlig orket jeg ikke å se på de første kampene i CL denne uka. Et gruppespill som varer helt ut til februar neste år. Folk blir rett og slett mettet med fotball. I tillegg for meg er interessen for Premier League også på et lavnivå med korrupte eiere, spillere med fantasi lønn som mer og mer fjerner seg fra folk flest. Tror UEFA's sitt nye opplegg kommer til å drepe interessen. Men de skal vel skvise den siste dråpen fra sitronen. Men jeg håper at Glimt klarer å fylle opp stadion i hvert fall de 2 første hjemmekampene.
- Los-Loco
- Sted: Bodø
- Has thanked: 659 times
- Been thanked: 1202 times
- Kontakt:
Resultatene de første kampene er nok avgjørende for hvor mange som kommer på de neste. Skuffelsen over CL-muligheten som ble borte sitter nok i.
Kampen mot Haifa lever litt sitt eget liv føler jeg. Er selv i tvil om hvordan jeg skal forholde meg. Det går ikke an å forholde seg nøytralt når et israelsk lag kommer hit. Og ikke ønsker jeg å bidra til at Glimt får bot ved å lage masse styr på tribunen. Kanskje blir svaret å la være å komme. Jeg vet faktisk ikke enda.
Kampen mot Haifa lever litt sitt eget liv føler jeg. Er selv i tvil om hvordan jeg skal forholde meg. Det går ikke an å forholde seg nøytralt når et israelsk lag kommer hit. Og ikke ønsker jeg å bidra til at Glimt får bot ved å lage masse styr på tribunen. Kanskje blir svaret å la være å komme. Jeg vet faktisk ikke enda.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
- Site Admin
- Has thanked: 2809 times
- Been thanked: 521 times
Alle vil se god fotball fra Glimt. Går det bra de første kampene så fylles nok stadion opp.
@liverglimt
- Sulliken
- Moderator
- Sted: Kløfta
- Has thanked: 1059 times
- Been thanked: 894 times
- Kontakt:
Eeh.
Per nå er det 2 ledige plasser på Havet, så at det ikke blir utsolgt mot Porto stemmer jo faktisk ikke.
Per nå er det 2 ledige plasser på Havet, så at det ikke blir utsolgt mot Porto stemmer jo faktisk ikke.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
- Vix
- Sted: Vigevano (IT)
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 135 times
Porto blir utsolgt, men jeg frykter også at enkelte ikke synes Qarabag er en mer interessant motstander enn HamKam og at Europa League i seg selv ikke er magisk nok lenger for et noe blasert Bodø-publikum. Håper jeg tar feil, men også at klubben gjør sitt for å skape blest rundt europahøsten; litt mer enn bare å poste noen kommende-kamper-plakater på SoMe.
-
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 492 times
Vi har jo vært griseheldige med å trekke ekstremt attraktive lag, som igjen har ført til at billettpakkene har føket ut, og raseriet over å ikke få billetter har vært på Parken-nivå. Første gruppespill hadde nyhetens interesse pluss Mourinhos Roma. Kjempegøy. Runde to var en Europa Liga, som lignet like mye på ei CL-gruppe med daværende ligaleder Arsenal og PSV. Igjen kjempegøy. I fjor var det ikke så fresht, men med Brugge og dobbel Glimt-link med Vetlesen og Zinck, så ble det likevel høyt severdig.
Hadde Glimt feks fått en vanlig gruppespill hjemme/borteoppgjør mot ManU, så hadde jo billettpakkene blitt solgt ut lett. Nå har Glimt fått fire hjemmekamper med bra sportslig nivå men publikumsmessig helt grått. Jovisst Porto er storlag, men sjekk stallen, og pek ut stjernene som den jevne langsidesupporter har hørt om? Legg så på et litt merkelig nytt seriesystem, hvor en aldri helt klarer å få oversikt over hvem som møter hvem, og gruppespill til over nyttår. Jeg regner med Glimt innså at dette billettsalget kommer til å bli labert og innså at Porto neppe selger pakker alene. Jeg tror ikke folk er blitt så veldig blaserte, men i år er bortekampene mye morsommere enn hjemmekampene, og mange kommer til å bruke mye penger på å støtte laget på bortebane. Mulighetene for å fylle tribunene tror jeg vil være å prise lavt.
Hadde Glimt feks fått en vanlig gruppespill hjemme/borteoppgjør mot ManU, så hadde jo billettpakkene blitt solgt ut lett. Nå har Glimt fått fire hjemmekamper med bra sportslig nivå men publikumsmessig helt grått. Jovisst Porto er storlag, men sjekk stallen, og pek ut stjernene som den jevne langsidesupporter har hørt om? Legg så på et litt merkelig nytt seriesystem, hvor en aldri helt klarer å få oversikt over hvem som møter hvem, og gruppespill til over nyttår. Jeg regner med Glimt innså at dette billettsalget kommer til å bli labert og innså at Porto neppe selger pakker alene. Jeg tror ikke folk er blitt så veldig blaserte, men i år er bortekampene mye morsommere enn hjemmekampene, og mange kommer til å bruke mye penger på å støtte laget på bortebane. Mulighetene for å fylle tribunene tror jeg vil være å prise lavt.
-
- Site Admin
Det var litt undervurdering av den jevne supporter. Porto er en motstander som appelerer til "den jevne" supporter. Hva lang eller kortside har med dette å gjøre aner jeg ikke. Selv foretrekker jeg kortside og er ikke spesielt interessert i andre enn de to lagene jeg følger. Likevel er det historisk sus over mange lag. Porto er ett av dem. De selger mye spillere til andre lag og dette får de fleste som er interessert i fotball med seg. De har vunnet europeiske titler flere ganger. Roma som det refereres til av flere er ett høyst middelmådig europeisk lag sammenlignet med Portos historie.
Nå er det forøvrig helt utsolgt til Portokampen.
Problemet mitt personlig er at vi skal spille mot ett israelsk lag, den klarer jeg ikke å gå på. Vet ikke engang om jeg orker å se kampen. Helt personlig så jeg forventer ikke verken forståelse eller kommer til å diskutere grunnene.
Hvis Glimt henger med så selges det billetter. Selv med minusgrader og heftig vær er det deilig å være på Aspmyra.
Nå er det forøvrig helt utsolgt til Portokampen.
Problemet mitt personlig er at vi skal spille mot ett israelsk lag, den klarer jeg ikke å gå på. Vet ikke engang om jeg orker å se kampen. Helt personlig så jeg forventer ikke verken forståelse eller kommer til å diskutere grunnene.
Hvis Glimt henger med så selges det billetter. Selv med minusgrader og heftig vær er det deilig å være på Aspmyra.
@liverglimt
- Vix
- Sted: Vigevano (IT)
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 135 times
@mortsto - Tror ikke det nye formatet skal få skylden for lite attraktiv motstand. Joda, med United hjemme og borte ville de kunne solgt så mange billettpakker de ville, men de kunne jo like gjerne trukket Porto hjemme og borte. Eller man kunne fått United hjemme også med dagens format (formoder jeg). At noen synes det nye formatet er uoversiktlig forhindrer dem vel ikke å gå på Aspmyra. Det må da holde å vite hvem Glimt spiller mot. Og foruten United, er nå bortekampene så mye morsmommere? Ja, det er lag fra Vest-Europa (og dermed greie reisemål for borteturer), men verken Braga, Nice eller USG er navn med særlig historisk sus over seg, og den jevne supporter skal slite med å nevne noen som spiller i de klubbene også.
-
Mulig undervurdering ja. Men du bekrefter bare det jeg sier. Porto er et sportslig sterkt storlag. Men de har ikke mer publikumstekke enn at det tok halvannen uke å selge ut Aspmyra. Sjekk gjerne stallen og gi meg tre navn som den "jevne supporter" går mann av huse for å se. Og det var jo heller ikke laget Roma som dro folk første gang de kom. Det var jo Mourinhos Roma som var greia. Sånn så media ut etter trekninga: https://www.nettavisen.no/sport/bodo-gl ... -95-283127liverglimt skrev: ↑lør sep 21, 2024 12:34 pm Det var litt undervurdering av den jevne supporter. Porto er en motstander som appelerer til "den jevne" supporter. ...
Roma som det refereres til av flere er ett høyst middelmådig europeisk lag sammenlignet med Portos historie.
Jeg håper inderlig jeg tar feil, men uansett hvor godt Glimt spiller tipper jeg en fint kan kjøpe billett mot Quarabag, Besiktas eller Tel Aviv samme dag som kampen spilles.
@Vix: Det har sikkert ikke så mye å si med nytt format. Det føles litt rotete og med flere uinteressante kamper, men bør ikke bety så mye. Det kan dog hende at morsomme reisemål borte fører til at folk føler de har brukt nok "Glimt-penger" hvis de hiver seg på disse.
-
- Site Admin
Igjen, du undervurderer folk. Du peker på enkeltspillere, det folk ønsker å se er god fotball og Glimt vinner. Hvis du tror at enkeltspillere trekker flere tusen tilskuere for å se en motstander ja da har du virkelig ikke skjønt hva som trekker folk.
@liverglimt
- Los-Loco
- Kontakt:
Er ikke det litt både og? Jeg kan fint nevne en håndfull spillere som ville solgt ut Aspmyra nesten uansett hvilket lag de spiller for. Tilsvarende en del klubber som vil selge tomt uavhengig av hvilke spillere de har i stallen.
Og samtidig vil vi kunne selge full stadion helt uavhengig av motstander såfremt selve kampen er en storkamp, typ Playoff, gruppefinale, kvartfinale e.l.
Og samtidig vil vi kunne selge full stadion helt uavhengig av motstander såfremt selve kampen er en storkamp, typ Playoff, gruppefinale, kvartfinale e.l.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
Helt riktig. Profiler og navn selger masse billetter. Blant annet vist da Roma kom med en trener som skapte større overskrifter enn noen på laget han ledet. Og VG hadde faktisk som hovedsak noen timer det at Zlatan fikk corona og ikke kunne møte Glimt.
-
- Site Admin
Krydder kalles det. Tror dere virkelig at Aspmyras publikum mener at det er bedre å møte en kjent spiller som vi taper mot enn ukjente som vi vinner mot?
@liverglimt
-
- Site Admin
Publikumstekke på spillere fra andre lag. Hvem kan navnet på noen av dem. Ja det oppfattes som at andre spillere trekker glimtsupportere til Aspmyra.
@liverglimt
- Sulliken
- Moderator
- Sted: Kløfta
- Has thanked: 1059 times
- Been thanked: 894 times
- Kontakt:
Porto og historisk sus. Godt poeng.liverglimt skrev: ↑lør sep 21, 2024 12:34 pm Det var litt undervurdering av den jevne supporter. Porto er en motstander som appelerer til "den jevne" supporter(...) Likevel er det historisk sus over mange lag. Porto er ett av dem. De selger mye spillere til andre lag og dette får de fleste som er interessert i fotball med seg.
Jeg har en liten og VELDIG off topic anekdote om Porto. Og siden jeg er ikke helt edru enda etter litt for mye godt i glasset etter gårdagens fårikål, så deler jeg den med verden... Sorry, but not sorry.
Da min daværende samboer (nåværende kone) var nygravid med dattera vår i 2011, var vi på en ukes tur til Lisboa i starten av april.
Flyet landet i kveldingen, og siden vi fremdeles var ung og sprek tok vi vanlig buss fra flyplassen inn til byen og taxi fra busstasjonen til hotellet. S***n i gatan (bokstavelig talt i gatene) for et liv vi opplevde på den turen.
Det var masse folk i fotballtrøyer, det flagging og blussing i gatene, tuting og hoiing og roping og full fest, høy musikk fra biler og kun happy folk overalt i den bydelen vi bodde. Jeg skjønte jo at et Portugisisk lag hadde vunnet et eller annet, så jeg måtte spørre i resepsjonen hva greia var.
Det var den tidlige aprildagen da Porto vant 2-1 borte mot Benfica (i Lisboa, obviously), og med den seieren sikret seg seriemesterskapet 2010-2011. Dette var søndag 3.april 2011 (Bekreftet både av kone og google )
https://www.espn.co.uk/football/report/_/gameId/303771
Jeg regner med at det var stille i resten av byen...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
-Faris Moumbagna
-
- Sted: Oslo
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 529 times
Mourinho sin første store suksess var å føre Porto til seier i Europa cupen i 2004. Så Porto er store i historisk sammenheng.
-
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 234 times
https://www.nrk.no/buskerud/dhk-moter-i ... 1.17054251
PST anbefaler tomme tribuner når Drammen møter israelsk lag i hands. Skal tro om noe lignende kan bli aktuelt for Glimt. Noe mindre intenst på en utendørs fotballarena enn en innendørs håndballhall såklart, så er ikke direkte sammenlignbart, men samtidig er det (regner jeg med) langt mer publikum på fotballkampen.
Det vil jo være en solid nedtur om noe slikt skulle bli resultatet, så jeg håper virkelig vi unngår det.
PST anbefaler tomme tribuner når Drammen møter israelsk lag i hands. Skal tro om noe lignende kan bli aktuelt for Glimt. Noe mindre intenst på en utendørs fotballarena enn en innendørs håndballhall såklart, så er ikke direkte sammenlignbart, men samtidig er det (regner jeg med) langt mer publikum på fotballkampen.
Det vil jo være en solid nedtur om noe slikt skulle bli resultatet, så jeg håper virkelig vi unngår det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
- Los-Loco
- Kontakt:
Egentlig rart om vurderingene fra PST skulle være veldig annerledes her. Klart, Drammen er på østlandet og kan dra demonstranter fra begge sider på en annen måte enn Bodø. Men naivt å tro at det ikke blir demonstrasjoner her.
-
- Site Admin
Jeg skjønner ikke hva Israelske lag gjør i E-cup.
@liverglimt
- Novi
- Sted: Dallas, TX
- Has thanked: 738 times
- Been thanked: 951 times
Uenig, og håper og tror kampen blir gjennomført uten større problemer. Israelske lag er nok vante med en viss form for demonstrasjon og påvirkes nok lite av det med mindre folk finner på noe spesielt. Og i et land hvor fiskebollekasting er en greie så kan jo det fort skje.
Una mas cerveza.
-
- Sted: Målselv
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 335 times
St Gilloises gode midtstopper Mac allister utvist og ikke med mot oss.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- Crazy horse
- Sted: Bjugn, men for alltid nordlending
- Has thanked: 218 times
- Been thanked: 282 times
Etter den strålende starten mot Porto, ser jeg ok muligheter for oss videre. Den, på papiret, vanskeligste hjemmekampen ble kronet med seier. De tre neste bør vi ha gode sjanser til poeng. Playoff bør iallfall være innafor.
Fotball er nesten alltid morsomt