Eliteserien 2025
- G-s-enz
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 451 times
Re: Eliteserien 2025
Tre vanskelige bortekamper på rad for oss no også,kan fort ende med null poeng. Jeg tror jo ikke det skjer men det er fulllt mulig.
Viking har Godset hjemme i neste. Tre garanterte poeng omtrent så har de ei fin rekke med S08 og Brann borte. De kan fint tape begge de før vi møter dem i Stavanger er det.
Viking har Godset hjemme i neste. Tre garanterte poeng omtrent så har de ei fin rekke med S08 og Brann borte. De kan fint tape begge de før vi møter dem i Stavanger er det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
- gavharr
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 240 times
Håper Viking også tenker at det er 3 garanterte poeng mot Godset.
Og når det kommer til Viking og det å nedprioritere e-cup. Så kan man nedprioritere så mye man vil fra trenerhold. ALLE spillerne er gira på å spille europakamper. Så uansett hvordan laguttakene blir, så vil dette virke inn på en eller annen måte.
Og når det kommer til Viking og det å nedprioritere e-cup. Så kan man nedprioritere så mye man vil fra trenerhold. ALLE spillerne er gira på å spille europakamper. Så uansett hvordan laguttakene blir, så vil dette virke inn på en eller annen måte.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
- Novi
- Has thanked: 868 times
- Been thanked: 1092 times
Helt klart. Kampene skal spilles, og blir ikke noe rent andrelag de stiller med. Så uansett prioritering så skal organisasjonen planlegge og reise, media skal ha sitt, trenerne må være disponible, det skal omstilles mellom kamper uten at man har normale treninger over lang tid.
Om Viking bare kjører på med suksess i Europa OG ES i sommer/høst, ja da skal jeg applaudere dem stort. Men det er lite i historien deres eller dagens prestasjoner på banen som tilsier det. Det kan fort skjære seg på alle fronter for dem også.
Om Viking bare kjører på med suksess i Europa OG ES i sommer/høst, ja da skal jeg applaudere dem stort. Men det er lite i historien deres eller dagens prestasjoner på banen som tilsier det. Det kan fort skjære seg på alle fronter for dem også.
Una mas cerveza.
-
- Has thanked: 159 times
- Been thanked: 307 times
Her forutsettes det at Viking kvalifiserer seg til gruppespill. Men om de faktisk nedprioriterer skikkelig, så blir det en bortekamp og en hjemmekamp, og ferdig med det. Er vel rimelig begrenset hvor mye mediatrykk det blir på de to kampene. Poenget er at Viking HAR muligheten til å prioritere.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
-
- Site Admin
- Has thanked: 3377 times
- Been thanked: 707 times
Heldigvis så ønsker alle fotballklubber suksess der de stiller, så Viking kommer nok til å kjøre på i mer enn Eliteserien.
E nu bærre mæ 😎
I den tøffe uka fra 12-19 juli hvor Glimt har 3 kamper og den siste mot Viking så bør trener teamet rullere på laget spesielt mot FFk og Viking. Mitt forslag er at Villads og Gundersen tar stopperplassene mot FFK og Aleesami og Bjørtuft mot Viking. Spesielt mot Viking hvor Aleesami er den som kan håndtere Tripic best. I tillegg kanskje sette Auklend sentralt mot FFK. Patrick trenger litt hvile og bør bygges opp mot Viking.
- Novi
Blir ikke og skje, men er enig med deg. Hvile på Berg ville vært smart.
Una mas cerveza.
- G-s-enz
Nord norsk regnesentral melder 66% sjanse for Viking gull og 16% sjanse for oss.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!
Bortprioriterer Viking europakamper så er det lite respekt å få, men det tror jeg ikke de gjør.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
-
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 121 times
I samtlige av våre kamper i ES så langt har vi scoret først. Når vi vinner slipper vi ikke inn mål, når vi slipper inn mål blir det uavgjort eller tap, og vi slipper ikke inn bare ett, det blir 2. Molde, TIL, Viking og Sarp.. denne utgaven av Glimt blir veldig shakey med mål imot
- Vix
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 165 times
Var vel oppe i 96% for oss i fjor en gang. Fikk rett til slutt, men i mellomtiden var Brann forbi.
Det sagt, så er det vel mange av oss som har mistet ståltrua. Selv TIL ser mer solid ut.
-
- Been thanked: 5 times
Mer bekymret for Brann enn TIL. Brann har karret til seg veldig mye poeng, med tanke på den tynne stallen og spillerene de har ute med skade. Om de får på plass et par forsterkinger i sommer så kan det bli vanskelig å ta igjen dem.
Men til syvende og sist er jeg mest bekymret for Glimt. For det virker som spillerene til tider sliter å komme opp på maxnivå anne enn mot gode lag i Europa og toppkampene i ES. RBK, Brann og Molde da er det naturlig motivasjon. Mot S08, og til og med TIL virker det som spillerene ikke klarer å være max påskrudd.
Men til syvende og sist er jeg mest bekymret for Glimt. For det virker som spillerene til tider sliter å komme opp på maxnivå anne enn mot gode lag i Europa og toppkampene i ES. RBK, Brann og Molde da er det naturlig motivasjon. Mot S08, og til og med TIL virker det som spillerene ikke klarer å være max påskrudd.
- G-s-enz
Det kalles vel fort å være mett. Vi resirkulerer jo stortsett de samme spillerene hele veien så da blir det vanskelig at det ikke kommer sånne perioder.
- Novi
Potensielt storsalg for TIL: https://www.vg.no/sport/i/vgob6p/ettert ... gue-profil
Ser flere klubber som har solide salg på trappene. Det er jo gode penger inn, men også pga markedet er blitt mye dyrere, så koster jo mer og erstatte med noen på liknende nivå. I sum klarer klubbene ofte ikke erstatte uten at man sportslig taper en del, så dersom det skal ha positivt utslag i det lange løp må pengene disponeres langt bedre enn hva som ofte er tilfelle.
Ser flere klubber som har solide salg på trappene. Det er jo gode penger inn, men også pga markedet er blitt mye dyrere, så koster jo mer og erstatte med noen på liknende nivå. I sum klarer klubbene ofte ikke erstatte uten at man sportslig taper en del, så dersom det skal ha positivt utslag i det lange løp må pengene disponeres langt bedre enn hva som ofte er tilfelle.
Una mas cerveza.
- gavharr
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 240 times
Afrikanske spillere i Tromsø har jo alle mulige insentiver for å prestere på sitt ypperste. Det er jo sånn de øker sjansene for å komme seg derfra fortest mulig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Det er vel sånn at unge spillere enten de er norske eller afrikanske får spilletid i TIL og får god matchtrening og utvikler seg . Så forsvinner de når prisen er god nok. Apropos Gift Sunday hvordan går det med han?.
- G-s-enz
Stortsett på benken for Start!
- Novi
https://www.vg.no/sport/i/zAom71/opplys ... il-england
Heggebø til West Bromwich for 65 mill. Begynner å bli en solid liste med slike storsalg fra norske lag nå. RBK er tydelig svekket allerede, og er vel et par på Viking som også fort drar.
Blir svært spennende og se hvordan lagene løser dette med å få ganske store summer inn. Erstatningene de må lete etter er jo også blitt dyrere, så hvem er best satt opp for og finne uslepne diamanter, og hvem velger fyre av store summer på 'garanterte kvalitetsspillere'?
Vil definitivt ha en effekt på hvem som ender på toppen i år.
Heggebø til West Bromwich for 65 mill. Begynner å bli en solid liste med slike storsalg fra norske lag nå. RBK er tydelig svekket allerede, og er vel et par på Viking som også fort drar.
Blir svært spennende og se hvordan lagene løser dette med å få ganske store summer inn. Erstatningene de må lete etter er jo også blitt dyrere, så hvem er best satt opp for og finne uslepne diamanter, og hvem velger fyre av store summer på 'garanterte kvalitetsspillere'?
Vil definitivt ha en effekt på hvem som ender på toppen i år.
Una mas cerveza.
- G-s-enz
Ja mye avgjøres fort av overgangsvinduet. Håper vi er tidlig på an der.
- Vix
- Has thanked: 169 times
- Been thanked: 165 times
Tja, blir spennende å se om Viking selger noen. De satser såpass hardt på gull at det skal ganske mye til før de slipper noen.
Er blitt ganske betydelige overgangssummer ut av Norge. Dette skal Glimt ha mye av æren for.
Slik ståa er nå med en kommende champions league play off så anser jeg sjansen, iallefall på papiret, slik at Glimt kommer til å styrke seg sammenlignet med de andre klubbene i eliteserien. Tviler på at noen av de mest profilerte spillerene våre drar nå, og at vi heller får forsterkninger inn. Mens de andre klubbene heller "må" selge enn å forsterke seg på kort sikt. Muligens med
unntak av Viking, og at de gambler på å kjøre løpet ut i år mtp tabellposisjonen deres nå.
Slik ståa er nå med en kommende champions league play off så anser jeg sjansen, iallefall på papiret, slik at Glimt kommer til å styrke seg sammenlignet med de andre klubbene i eliteserien. Tviler på at noen av de mest profilerte spillerene våre drar nå, og at vi heller får forsterkninger inn. Mens de andre klubbene heller "må" selge enn å forsterke seg på kort sikt. Muligens med
unntak av Viking, og at de gambler på å kjøre løpet ut i år mtp tabellposisjonen deres nå.
Viking gamblet jo for 2 år siden uten å selge spillere, dette uten hell. Tror ikke de gjør det igjen.
Blir nok noen salg der. Håper på Tripic, Austbø og Bell blir solgt. Det hadde vært noe(selv om det er veldig utenkelig)
Blir nok noen salg der. Håper på Tripic, Austbø og Bell blir solgt. Det hadde vært noe(selv om det er veldig utenkelig)
-
- Site Admin
Der kom det dagens første billige straffe. Måtte de brenne den... Klart det!
E nu bærre mæ 😎
- Los-Loco
- Has thanked: 841 times
- Been thanked: 1466 times
Er det riktig det som kommentatorene i Brann-kampen sa, at man får et ekstra innbytte ved hodeskade? Det gir jo virkelig INGEN mening?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
-
- Site Admin