Eliteserien 2025

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Has thanked: 3377 times
Been thanked: 707 times

Re: Eliteserien 2025

Post by liverglimt »

Nå må dere bli edru. Stian Kristiansen hadde blitt avkledd hvis han hadde skulle spilt 50 kamper i året. Alt for lavt nivå, derfor gikk han ut.

Så må dere snart begynne å skjønne at dette ikke er multitråder. Skriv der det skal skrive og ikke diskutere alle aspekter i en og samme tråd. Da kan vi likegodt legge ned forumet og begynne med FB.

Mandela, du har flere PMs som du aldri har lest. En sjanse til før du er ute!
E nu bærre mæ 😎
Mandela
Has thanked: 23 times
Been thanked: 46 times

Post by Mandela »

Utført
mortsto
Has thanked: 170 times
Been thanked: 515 times

Post by mortsto »

Jeg heller nok mot å håpe på Viking-seier i Bergen selv om det nærmest er en slags siste spiker i gull-kista. Vi kan jo regne på hvis og dersom, men akkurat nå ser det helt usannsynlig ut at Glimt skal slutte å avgi poeng. Ser vi på de sesongene Glimt vant med lavest poengsum (21 og 24) så tapte laget hhv tre og fire kamper de sesongene. Nå er vi allerede oppe på tre. Dersom vi slår Sandefjord (noe jeg er veldig tvilende til), og Brann taper, så ligger vi godt an med tanke på en mulig andreplass. Jeg tror både Brann og RBK får en humpete høst, og jeg tror ikke TIL holder oppe koken utover. Med en andreplass så ser det også lovende ut mtp gruppespill neste år.
ingen87
Has thanked: 236 times
Been thanked: 401 times

Post by ingen87 »

Du tror Brann får en humpete høst, men håper likevel på Viking-seier?

Jeg tror også at Brann får en humpete høst, nettopp derfor er det ikke så farlig at de holder liv i vårt lille halmstrå med å slå Viking.
Førr Evig!
mortsto
Has thanked: 170 times
Been thanked: 515 times

Post by mortsto »

Jepp. Jeg tror som sagt Viking tar gullet, og jeg tror Glimt kan klare å holde ujevne Brann og RBK bak seg. Da tar vi sølv, selv med varierende prestasjoner. Jeg klarer ikke å se at Glimt skal kunne øke fra 1,8 til 2,4 poeng i snitt pr runde ut sesongen, noe jeg tror må til for å vinne.
Novi
Has thanked: 868 times
Been thanked: 1092 times

Post by Novi »

Jeg tror at og annonsere Viking-gull allerede nå er som og si at vi har tapt en kamp vi ligger under 1-0 til pause. Kom igjen, folkens. For et år siden var vi laget som var helt komplett umulig og ta igjen for andre lag, og rett før siste kampene var Brann laget som "helt garantert tar gull, Glimt er for dårlige til og plukke poeng og de er altfor gode til og avgi poeng", og "taper vi i Bergen er vi GARANTERT og miste gullet".

Forventer da litt mer perspektiv fra dere med 7000+ innlegg her på Glimtforumet. Vi har vært gjennom rarere ting enn at dette skulle snu!
Una mas cerveza.
GullGlimt
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Post by GullGlimt »

Enig. Dette kan absolutt snu. Vinner vi våre 3 neste(Sandefjord, FFK og Viking), mens Viking taper sine 2(Brann og Glimt) er vi i førersetet igjen!
Ikke mer som skal til! Neste helg kan ting se annerledes ut🤞🏻🙏🏻
FormelFrode
Been thanked: 5 times

Post by FormelFrode »

Så lenge det er teoretisk mulighet for gull så er det vel best å håpe på utfall i forhold til det?
Glimt har desidert sterkest stall, og sannsynligvis desidert sterkeste første ellever.
Å gi opp gullet før halve serien er gått er rimelig drøyt.
tjongs
Has thanked: 159 times
Been thanked: 307 times

Post by tjongs »

GullGlimt wrote: Tue Jul 08, 2025 3:33 pm Vinner vi våre 3 neste(Sandefjord, FFK og Viking), mens Viking taper sine 2(Brann og Glimt) er vi i førersetet igjen!
Om det scenarioet skulle slå til, er vi 7 poeng bak Viking, med 3 kamper til gode. Ganske drøyt å si at det er å være i førersetet. Nå er det vel mer sannsynlig at Viking tar 6 enn at vi tar 9 uansett, men alt kan såklart skje.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Jeg tror på sten for sten og kamp for kamp. Som alle år tidligere, la oss ta 30 poeng for å unngå nedrykk. Så kan vi ta en kamp av gangen etter det. :)

Det sagt, så drømmer jeg om seriegull 6 ganger til så vi kan få en stjerne på drakta. :)
E nu bærre mæ 😎
gavharr
Has thanked: 306 times
Been thanked: 240 times

Post by gavharr »

gavharr wrote: Sun Jul 06, 2025 7:53 am Viking kommer til å tape 2 kamper kommende uke.
1 down, 1 to go. :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

VAR gir mål til MFK, i bruddet som ga målet er det en åpenbar dommerfeil som skulle gitt FFK frispark og gult kort til MFK, ser VAR kun på siste bevegelser i sine vurderinger av mål?
E nu bærre mæ 😎
tjongs

Post by tjongs »

Pej Mathias blir nok ledig på markedet, hvem er de uheldige som ender opp med han?
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Håper han blir pensjonist, uten å bli kommentator.
E nu bærre mæ 😎
Los-Loco
Has thanked: 841 times
Been thanked: 1466 times

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote: Sat Jul 12, 2025 6:53 pm VAR gir mål til MFK, i bruddet som ga målet er det en åpenbar dommerfeil som skulle gitt FFK frispark og gult kort til MFK, ser VAR kun på siste bevegelser i sine vurderinger av mål?
Åpenbart ikke, minst to av offside vi fikk i dag var ikke selve målet, men bevegelsene før.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Ja men da skjedde det i retning av vårt spill. Her var det takling og brudd i mot FFK som resulterte i MFK mål. Det er litt forskjell.

Så spørsmålet er hvor langt tilbake går var?
E nu bærre mæ 😎
Los-Loco

Post by Los-Loco »

Usikker. Vil anta at forseelsen de annulerer på må sies å være en del av «samme situasjon». Det kan neppe ha vært «stopp» i spillet som innkast eller utspark i alle fall.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

Det var bruddet som etter fleres mening er en forseelse som gjør at Mfk får kontring og mål. 15 sek
E nu bærre mæ 😎
Sven-Rune
Has thanked: 394 times
Been thanked: 231 times

Post by Sven-Rune »

I likhet med Kjetil Knutsen reagerte jeg voldsomt😅 hjemme i stua da småhvalkeeper tar en Viking og legger seg. At dette er en planlagt unfair handling ser vi når resten av laget benytter anledningen til en time out på sidelinja for å redusere Glimts momentum i kampen, noe de til en viss grad klarer. Dommer blir satt i sjakk matt siden det er keeper, men hvis dette fortsetter er det noe fotballen må ta tak i. Hvordan vet jeg ikke, men det er i strid med fair play og vanlig folkeskikk mm. Få det vekk!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
ingen87
Has thanked: 236 times
Been thanked: 401 times

Post by ingen87 »

Skjer i hver kamp nå. Ikke bare mot Glimt. Hater det så intenst!

Keeper som legger seg ned, lange VAR-avbrekk, generell uthaling. Det er nesten umulig å holde oppe momentum i kampene. I motsetning til 2020 der vi, i de kampene der motstanderen la deg nedpå, kunne kverne og kverne til målene kom. Med å holde opp momentum og trøkk kom målene til slutt. Dette går ikke lengre, fordi de som skal håndtere regelboka favoriserer de som skal drepe momentum.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin

Post by liverglimt »

E nu bærre mæ 😎
MhepA
Has thanked: 7 times
Been thanked: 216 times

Post by MhepA »

Er det seriøst mulig? Hvor mange poeng har Tromsø klart å rappa med seg i siste sekund i år? Mot Glimt, KFUM og nå Godset. I tillegg kan man regne med det sene målet mot Molde etter å ha spilt hele omgangen med én mann mer.

Det stikk motsatte skjer med Glimt gang etter gang. Kjenner i alle fall at jeg ønsker Godset god tur ned i OBOS. Ubrukelig lag.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Los-Loco

Post by Los-Loco »

Sykt med flyt både hos TIL og Viking i år.

Btw: jeg tror fortsatt på gull, så håper Brann karnøfler Viking i kveld.
tjongs

Post by tjongs »

Om det var noen som helst tvil om at jeg håpte på Vikingseier før dagens kamper, er den tvilen blåst bort nå. En Vikingkollaps kan få veldig ubehagelige følger, og den frykten er langt mer reell enn at vi på magisk vis begynner å vinne alt.
geirminator
Has thanked: 41 times
Been thanked: 97 times

Post by geirminator »

Idrettslaget er definitivt i flyt ja. Ble ikke direkte skremt av nivået dems i kveld da, sett bort fra at Guddal ser bra ut. Løp og kjøp.
... og til høsten venter Bryne.
Post Reply