Tribuneliv i Bodø

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dani
Posts: 666
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 192 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by dani »

Hørte ikke noe piping inn til pause, så det tror jeg må ha vært "lokale byger" der du satt?
Var nok mye skuffelse hos supporterne idag, og det har jeg stor forståelse for. Det var ekstremt lavt nivå på individ nivå i perioder, med helt uprovoserte feil uten at man var under press.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by MhepA »

Det var piping på dommer som ikke legger til ekstra tid vil jeg tro.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Harstadsfinest
Posts: 83
Joined: Sun Jan 22, 2023 1:20 pm
Has thanked: 42 times
Been thanked: 21 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Harstadsfinest »

Hørte heller ikke noe piping.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by tjongs »

Hørte svært spredt piping på TV, og det var nå sannelig på sin plass også. Velfortjent skryt når det går bra, og det har det gjort mye de siste årene, men er da helt greit å vise misnøye med den alldeles horrible prestasjonen og ikke minst innsatsen første 45.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by gavharr »

Tror pipingen var til dommeren ja. Personlig synes jeg piping på egne spillere er lavmål. Spillerne slenger ikke drit om supporterne, selv om gudene skal vite at det har vært variabelt nivå der også til tider.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by ingen87 »

Jeg pep og det var 100% til dommeren, som ikke gir gult kort til han som holder Bjørkan i foten.

Det kastes rundt med kort for usportslig opptreden, men så får det passere?

Tok meg selv i å tenke at det kunne oppfattes som piping på spillerne, så slutta ganske fort.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Glimt1916 »

Vil også nevne at for mange av plassene på J-feltet er kjøpt av folk som virker å være der mest fordi sesongkortet er billig. Det er synd når man har så få plasser å tilby syngende supportere.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by liverglimt »

Det er utsolgt for sesongkort. Skal man starte å rangere supportere?
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Glimt1916 »

Dette er ikke et nytt problem i år, og oppstod ikke fordi sesongkortene ble utsolgt. J-feltet er for aktive, syngende, supportere.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by tjongs »

Det er jo dumt at det er sånn, men er ikke så lett å unngå all den tid det er rabatterte priser på J-feltet.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Nordlys
Posts: 3486
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Nordlys »

Burde vel vært en tydelig merknad på selve sesongkortsalget at rabatten kom med en forventning/krav om aktiv deltakelse på supporterfeltet. Synes man kan tillate seg det særlig med spesiell rabatt.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by gavharr »

Enig. Rabatten på J-feltet blir jo på mange måter "betalt" for av at supporterne der synger, hopper, lager tifoer og generelt bidrar til å holde oppe stemningen. Det er dumt med masse folk på det feltet som ikke synger.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by tjongs »

En kan jo godt sette det på billetten som et forsøk hvertfall til neste sesong for å se om det har noen effekt. Det vil jo kun apellere til den enkeltes "moral" uansett, da det er umulig både å håndheve og å sette streken for hva som er godt nok, så er veldig usikker på hvor god effekt det vil ha.
Alternativene er naturligvis å ha billettene vanlig priset, eller å flytte hele supporterfeltet til et mindre attraktivt område bak et av målene. Ikke optimalt det heller, så spørs om ikke slik det er i dag kanskje er det minste ondet?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by liverglimt »

Det er en avtale mellom klubben og supporterklubbene. Rabattert fordi de er supportere, noen er gale, andre synger, noen nynner og enkelte bare gir sin støtte ved å være der.

Er det mulig å være en gjeng med samme interesse uten at noen skal bli vurdert av noen som åpenbart sitter med fasiten for hvordan oppføre seg som supporter??? …
@liverglimt
dani
Posts: 666
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 192 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by dani »

Er ikke helt enig der. Om du bruker det argumentet, så er jo alle som kjøper sesongkort supportere som burde få det til rabatert pris. J-feltet forplikter, spesielt når man får det sesongkortet til halv pris, og sitter (står) på de beste plassene på stadion.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Glimt1916 »

Godt oppsummert, dani. Når folk blir irritert for at folk står eller bruker flagg på et supporterfelt så skjønner man ikke hvor man er, eller hva det innebærer å befinne seg der. Håpløst utgangspunkt for å utvikle en bedre supporterkultur.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by liverglimt »

Uenighet om supporterkultur er intet nytt. Uenig i at j-feltet er beste plass på tribunen.

At noen forviller seg inn og kjøper en billett og tror de skal få sitte på setet tenker jeg kan puttes på kontoen for dårlig informasjon. Det kan også være at noen av de nye på supporterfeltet ikke har råd til andre plasser, og derfor havner der. Glimt har vært steile og ikke ønsket å selge sesongkort på kortsidene, noe som kunne gjort en forskjell.
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by G-s-enz »

Glimt er steile på så mye rart. Som at han her karen ble lagt i jern av politiet pga det her: https://twitter.com/stvg1899/status/165 ... hMsYrO2u7g
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Los-Loco »

Hvis jeg forsto fakta riktig ut fra den twitter-tråden: En "vanlig" fyr drar igang ei røykbombe på en av de regulære tribunedelene. Vektere henter mannen ut, overlater ham til politiet. Ultrasgjengen på J "fanger dette opp" på noe mystisk vis, bestemmer seg for en spontanaksjon og pakker sammen og forlater. Er dette noenlunde riktig?

Det høres _ekstremt_ lite troverdig ut at dette ikke var et koordinert stunt for å sjekke hvordan det responderes når andre enn ultras bryter reglene.

Folk må for min del gjerne fortsette å fyre opp røyk og bluss, det er i så fall bare et tidsspørsmål til alle de som tviholder på dette er permanent bortvist, så blir det litt fred om saken.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Glimt1916 »

:lol:
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by tjongs »

Jeg var ikke der, så jeg vet ikke, men det jeg leser fra de som hevder å være øyenvitner forteller en annen historie enn at denne personen ble lagt i jern av politiet nærmest umiddelbart.
Bl.a at det var vektere som kom til stedet, høyt promillenivå, utgrising av folk rundt seg, og høylytt kverulering som førte til at politiet ble innblandet.

Hva som er rett vet jeg ikke, men tror ting blir mer svart/hvitt fremstilt enn de tidvis er, og at ALT Glimt/vektere/politi griper inn mot blir sett på som feil, også i de tilfellene det faktisk er rett for de aller, aller fleste.
Opplever at nyansene forsvinner og det blir enten/eller, det gjelder absolutt ikke bare "pro-bluss-gjengen", men de er nok mest høylytte og dermed mest synlige.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Glimt1916 »

Og jeg som akkurat hadde satt alle pengene mine på at det var et koordinert stunt...
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by G-s-enz »

Haha,man kan sikkert si mye rart om de som er mest for bluss(spesielt om man er helt mot sjøl) men at de skal lage koordinerte aksjoner som det der 😂

Direkte sitat fra politiet er vel «Person bortvist fra tribunen for bluss eller lignende».

Igjen,problemet ligger i hvordan det håndheves så forskjellig.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Glimt1916 »

Man kan vel føre på en femte for Glimt her: https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... stengt-naa
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Tribuneliv i Bodø

Post by Los-Loco »

Kan du gi et lite hint for oss som ikke abonnerer på Aftenposten?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply