Hvor ble dem av?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimt1916 »

Hagen prøver å gjøre seg populær hos supporterne til Skeid og Enga: https://www.vg.no/sport/fotball/i/0Qk0W ... ig-praksis
User avatar
Los-Loco
Posts: 7355
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Los-Loco »

Vi nærmer oss et halvt år etter Solbakkens gratis overgang til Roma. Og det er vanskelig å ikke fryde seg litt over at han fortsatt har scoret tre ganger så mange mål MOT Roma som for dem. Han har faktisk bare såvidt spilt flere minutter for Roma enn mot. Og har definitivt flere starter mot Roma enn for.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Mjoda. Jeg var snurt når han dro til Roma, men må innrømme at jeg gjerne setter på kampen når jeg vet han spiller. Og håper jo han gjør det bra. Forrige kamp gjorde han en svært god figur i førsteomgang, selv om det ikke ble målpoeng av det. Er nok ikke det enkleste laget og spille seg inn på, både høyt nivå og ikke den mest kameratslige kulturen - så sånn sett setter jeg godkjent-stempel på hans periode der så langt.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by MhepA »

Han spiller jo. Nei, han er ikke i EL-troppen, men han spiller nesten hver kamp i Serie A, de siste rundene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7355
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 472 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Los-Loco »

Jepp, men statistikken er nå den den er. Han har 387 minutter FOR Roma, 360 mot. Digget virkelig ikke den overgangen etter alt det styret som var. Det ble omtrent som om han hadde gått til TIL. Ble bare ugreit.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Litt gøy da, med et nytt hatlag som er nærmere vårt eget nivå 😊
Una mas cerveza.
User avatar
Nordlys
Posts: 3485
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Nordlys »

Høibråten og Junker startet begge for sine respektive japanske lag i går. Junker scoret også to mål.

I Belgia satt JPH hele kampen på benken og har nå snart ikke spilt et minutt de to siste månedene
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Vix
Posts: 765
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 126 times
Been thanked: 123 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Vix »

For min del kjenner jeg ikke på skadefryd. Det var kanskje litt spesielt at Ola havnet i nettopp Roma etter den konflikten, men jeg hadde ingen problemer med å skjønne valget hans. Jeg ville nok gjort det samme. Særlig tro på suksess hadde jeg imidlertid ikke. Han har faktisk fått mer spilletid enn jeg ville trodd. Håper det fortsetter neste sesong.
User avatar
Nordlys
Posts: 3485
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Nordlys »

Håkon Evjen scoret Brøndbys mål i 1-1-kampen mot Viborg. Målet.

Alfons Sampsted satt hele kampen på benken for Twente mot RKC Waalwijk. Det samme gjorde Elias Melkersen for Sparta Rotterdam mot Cambuur.

Victor Boniface scoret USGs mål i 1-1-kampen mot Genk i Belgia. Det er to kamper igjen av sesongen og USG ligger a poeng med Royal Antwerp på toppen av tabellen. Lagene møtes i siste kamp og vinneren der blir mest sannsynlig seriemester.

Vegard Leikvoll Moberg scoret seiersmålet for Kongsvinger mot Raufoss. Andreas van der Spa spilte hele kampen for Sogndal mot Ranheim. Adan Hussein satt på benken for Moss og det samme gjorde Marcus Andersen for Hødd.

I samme divisjon spilte Syver Skeide 84 minutter for Hødd mot Fredrikstad. Petter Nosakhare Dahl var ubenyttet reserve for KFUM Oslo.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

Solbakken vs Botheim på VGTV kl 1820 i dag, kan fort hende at begge starter
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Utrolig viktig kamp for Roma og Solbakken. Kan risikere å ikke komme til Europa til høsten. Kniver nå med Atalanta om ECL plass.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimt1916 »

De har også en mulighet for å kvalifisere seg for Champions League gjennom å vinne finalen i Europa League. Jeg innrømmer glatt at jeg håper at de ikke gjør noen av delene. Jeg er langsint når det gjelder dem...
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Litt off topic kanskje, men ser at Juventus trekkes 10 poeng. Da er Juventus på 6 plass med bedre målforskjell enn Roma. Atalanta går da opp til 5 plass. Får en voldsom kamp mellom disse 3 som avgjør EL og ECL spill til høsten. Roma klarte bare uavgjort hjemme i kveld mot Botheims Salernitana. Solbakken ble byttet ut i pausen.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimt1916 »

Er noe veldig Italiensk med å først trekke Juventus 15 poeng, så gi dem tilbake, for så å trekke dem 10 poeng, alt i samme sesong. For et rot.
User avatar
Nordlys
Posts: 3485
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Nordlys »

Assist på Solbakken mot Fiorentina. Han starter kamper på jevnlig basis nå. Foran Tammy Abraham i køen som en av to spisser.
Forumets mest middelmådige ekspert.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

Roma sparer spillere til Europa League
dani
Posts: 662
Joined: Tue Jun 03, 2008 9:40 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 187 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by dani »

Han har startet 6 av de siste 11, hvorav han var ubenyttet reserve 2 ganger, og kom innpå 3 ganger.

Alt i alt så vil jeg si at Ola har hatt en bedre sesong enn jeg hadde trodd og håpet på, spesielt som en januarovergang. Så er det nok noe sannhet i det at Roma har spart seg til Europa, da både semifinalene og finalen har vært hovedfokuset de siste ukene - og der kan ikke Ola spille. F.eks mot Inter var han ubenyttet reserve i en kamp som de tapte 0-2 på hjemmebane, da ble både Dybala og Abraham vurdert forran Ola.

Håper han får en knall ferie og en god preseason, så kan det faktisk være håp for at han blir en god førstelagsspiller for Roma, for dette ser lovende ut!
Knuta
Posts: 10048
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

Tragisk tap for Roma mot Fiorentina. Kan riskirer kun å spille UECL til høsten hvis de taper mot Sevilla og Juventus passerer dem på tabellen. Møtes Glimt og Roma i UECL i år igjen?. Blir en spennende kamp Juventus AC Milan i morgen. Solbakken spilte hele kampen og ville nok spilt i Europa også dersom han var registret.
Glenn P
Posts: 2837
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glenn P »

Svilar i mål, Bove og Missori i forsvar, Tahirovic på midten, Solbakken og Belotti i angrep. Mye "ræl".

Solbakken gikk vel ut etter 71 i dag ser det ut som?
User avatar
Nordlys
Posts: 3485
Joined: Wed Feb 02, 2022 9:39 pm
Has thanked: 602 times
Been thanked: 661 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Nordlys »

JPH fikk et kort innhopp for Gent. Høibråten og Junker startet forsine lag i Japan. Sistnevnte noterte seg også for ny scoring. Botheim spilte første omgang for Salernitana.
Forumets mest middelmådige ekspert.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Begynte å bli litt gira på og se Solbakken i CL med Roma, men så ser man bøllegjengen på Roma's sidelinje og man blir bare så vannvittig glad for at fotballen vinner. Det Roma holder på med i uthaling av tid og harselering med dommere har ikke noe i fotballen og gjøre.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15809
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Kesseboy »

Solbakken fikk medalje nå, hvordan henger det sammen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by mortsto »

Regner med hver klubb har X antall medaljer, og Ola får sin som en form for anerkjennelse selv om han ikke var i troppen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by Mr Bean »

Novi wrote: Wed May 31, 2023 11:05 pm Begynte å bli litt gira på og se Solbakken i CL med Roma, men så ser man bøllegjengen på Roma's sidelinje og man blir bare så vannvittig glad for at fotballen vinner. Det Roma holder på med i uthaling av tid og harselering med dommere har ikke noe i fotballen og gjøre.
Karma is a bitch :lol: Til pass for den fryktelige trenerbenken til AS Roma .Fanden for et pakk den gjengen er :roll:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Glimt1916 »

Mourinho har hatt en fantastisk karriere, men klasse har han aldri hatt. Han har sluppet unna med oppførselen sin fordi han har vunnet så mye, men det virker som flere ser han som den personen han faktisk er nå. Jeg føler heller ikke noe behov for å holde med Solbakken med tanke på hvordan han forlot Glimt.
Post Reply