Landslaget

Moderator: Larsen

Post Reply
tjongs
Has thanked: 250 times
Been thanked: 450 times

Re: Landslaget

Post by tjongs »

Vi får altså (for meg ufoerståelig) VAR-hjelp, og I TILLEGG prøver Spania å hjelpe oss med å skade Strandberg. Men vi takker likevel nei.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Boombadila
Has thanked: 56 times
Been thanked: 439 times

Post by Boombadila »

De få minuttene jeg så var det som om det laget i blått var på en helt annen planet enn det rød laget. Nesten så det røde laget hadde noen sulliker i forsvaret...
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
Sulliken
Has thanked: 1190 times
Been thanked: 1032 times

Post by Sulliken »

Med et par stykker av meg i forsvaret, hadde det virkelig sett stygt ut :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Boombadila

Post by Boombadila »

Nei, du hadde faktisk vært bedre!
“She was beautiful, but she was beautiful in the way a forest fire was beautiful: something to be admired from a distance, not up close.”
Nordlys

Post by Nordlys »

Bobb er jo helt sjanseløs. Nok en ung spiller som blir hypet inn på laget ett år for tidlig, minst.
Boombadila

Post by Boombadila »

Jaja, ledelse til Spania.

Helt etter boka spør dere meg.
Nordlys

Post by Nordlys »

Synes det er et skuffende dårlig landslag vi mønstrer til tross for kvaliteten vi faktisk har. Vi er skikkelig dårlige i banespillet
Boombadila

Post by Boombadila »

Norge er som en middag på Burger King, den ser best ut på bildet før du får den servert...
Kesseboy
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1227 times

Post by Kesseboy »

Trøstesløse greier.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Has thanked: 410 times
Been thanked: 580 times

Post by Knuta »

Er det noen som ser en fotball filosofi hos Solbakken?. Ikke jeg. Enten må laget gå samlet i press og samlet i forsvar. Nå er det enkeltvis og halvveis hele tiden. Det er grusomt å se på.
Novi
Has thanked: 1063 times
Been thanked: 1285 times

Post by Novi »

Huff ja. Greit nok at det er skralt med midstoppere og keepere og velge fra akkurat nå, men de man har satset på der er virkelig ikke EM-materiale.

Og så er det noe med fotballfilosofien, ja. Skjønner at Patrick får plass på det laget, for å holde på ballen og legge sikre pasninger kan han. Det meste annet laget holder på med er pasninger med dårlig adresse og så håper man på at Nusa skal være en teknisk messias.
Una mas cerveza.
Kesseboy

Post by Kesseboy »

«Gi ballen til Martin (15) og så starter Braut i bakrom»

Glimtfølelsen.
Nordlys

Post by Nordlys »

Synes personlig det ble bedre på midten etter at Berg gikk ut. Da fikk Norge inn Berge sentralt som greide å løse frispillinga på flere måter enn å spille ballen til en spiller i umiddelbart synsfelt hele tiden. Berg har en svakhet der som han burde ha forbedret for lenge siden, men jeg merker jeg har mistet mer og mer troen på at det kommer til å skje.
G-s-enz
Has thanked: 365 times
Been thanked: 564 times

Post by G-s-enz »

Det man kan si og spørre seg etter denne kampen og kvalliken generelt er vel:

1.Rodri er verdens beste anker. For en spiller!
2. Landslaget har noen kvalitetsmessige huller men føler likevel vi ikke før nok utav de vi har.
3. Hvorfor spiller vi med firebackslinje når vi har stoppere med mangler og backer som er bedre offensivt enn defensivt? Vi kunne spilt 3-5-2 i kamper vi er underlegne og 3-4-3 i kamper vi er jevne/bedre enn motstander.
4.Burde vi hatt en trener uten tilknytning til norsk fotball og norsk trenerutdanning? Nye øyne osv.
5.Hvor mange lag får være med i EM den dagen vi også er kvalifisert?
6.Ståle Solbakken var 22 år når han ble far til lille Stefan.
7. Hvorfor stilles det ikke mer spørsmålstegn til at man kaster inn en debutant fra start som knapt har spilt seniorfotball i årets viktigste kamp?
8.P.Berg får hvile mer på landsen når Berge er i form. Bra.
9. Sevilla - Dortmund, Vålerenga(😂), Napoli, FCK - Man City, B/G, Burnley, Benfica, Arsenal, Man City. Dette er klubbene representert i den norske 11-ern. Moldova klarer 1-1 borte mot Polen og ligger før de med én spiller fra en topp 10 liga på laget. Setter Ståles og Norges prestasjoner i ett annet lys.
10. Hvor er den spilleren som tar tak i kampen? Altfor mange som gjemmer seg i disse kampene,blant anna kapteinen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Has thanked: 393 times
Been thanked: 649 times

Post by ingen87 »

Mange gode poenger her!

Ang 4 så prøvde vi oss på Lars Lagerback, uten at det ga sluttspill.

7. Oscar Bobb var ei stor gambling. Funka dessverre ikke. Ut fra det jeg har hørt om Bobb så skjønner jeg at Solbakken prøve å sette noen med X-faktor på høyrekant.

Angående Patrick, så er jeg ikke uenig i at han sliter med frispillinga, men kampen igår gjorde ikke han noen tjenester. Han hadde stort sett 6-7 spillere bak seg, hver gang han fikk ballen som sentral midtbane. De andre på midtbanen, minus Ødegaard og Bobb, kom ned i samme ledd som han. Det ble fryktelig lett å låse oss av. Derfor ble det bedre når vi bytta Berg med Sørloth og la om spillestilen litt. Det ble "færre kokker" i midtbaneleddet, og flere som strekte ut spillet og skapte rom for de andre.

Landslagsledelsen må også bestemme seg for hva Ødegaard skal brukes til. I går ble det verken fugl eller fisk. Han var en defensiv indreløper, som også (i likhet med resten av midtbana) hadde lang vei frem til mål når han fikk ballen. Jeg ville med fordel hatt han høyere i banen, og bevege seg mer fritt i mellomrommet mellom deres midtbane og forsvarer. Det rommet som Haaland møter i, kunne med fordel Ødegaard brukt. Haaland kunne heller skapt rom i og med at han har to mann på seg hele kampen. Når han kommer imot i mellomrommet blir det plutselig 3-4 spanjoler der. Og både Haaland og Ødegaard blir effektiv tatt ut av kampen.

Jeg håper at landslaget rendyrker kantene. Nosa blir forhåpentligvis enorm, og så vet jeg ikke hvem som bør spille høyrekant. Landslaget har spilt best når Solbakken har vært der, men de har av og til brukt Sørloth i rollen. Ser absolutt poenget med å bruke Sørloth, men kollektivt fungerer laget bedre med Solbakken. Det var på kant vi hadde våre sjanser i går, men Aursnes truer ingen venstrekant, og på høyrekant har vi debutanten Bobb. Backene hadde tydeligvis også fått beskjed om å holde igjen. Tror det er lenge siden jeg har sett kamper med Meling og Ryerson hvor begge bidrar så lite til det offensive spillet.
Førr Evig!
G-s-enz

Post by G-s-enz »

Forsåvidt enig i poenget om Lagerback men det er jo en dinosaur som passer rent fotballfaglig inn i NFFs bilde.

Tenk om vi plutselig henta Spanias U21 trener eller en en tysk trener? Tror vi ville sett noen endringer i hvem vi henter opp i a-tropp osv.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Kesseboy

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote: Mon Oct 16, 2023 9:30 am Derfor ble det bedre når vi bytta Berg med Sørloth og la om spillestilen litt. Det ble "færre kokker" i midtbaneleddet, og flere som strekte ut spillet og skapte rom for de andre.
For meg var det ingenting som ble bedre av det byttet. Det har ikke nødvendigvis noe med at det var Berg som gikk ut å gjøre, men vi avslutta altså denne kampen sånn som vi snubla rundt i forrige kvalik -- i 4-4-2 med Ødegård ute til høyre og en lite fungerende duo sentralt. Det vil si, det ble færre kokker i midtbaneleddet -- for meg så det ut som det var ingen kokker igjen i midtbaneleddet. Det ble en kjempestrekk i laget, og det ble tydelig for meg ganske tidlig at dette kom ikke til å fungere, hvis det ikke oppstod en eller anna ekstrem enkeltprestasjon -- som det nesten gjorde med Nusa.

Synes ellers poenget med hvilke klubber spillerne kommer fra, er et VELDIG godt poeng. Dette peker ubønnhørlig på landslagsledelsen, ikke på grasrota, kunstgress eller noe anna sprøyt.

Glimtfølelsen.
Nordlys

Post by Nordlys »

https://twitter.com/Leohardinho/status/ ... 5481861519

Her er en X-analyse av Patrick og Rodri. For å illustrere hva jeg mente ble bedre etter at Patrick gikk ut
Sulliken
Has thanked: 1190 times
Been thanked: 1032 times

Post by Sulliken »

Fyttigrisen hvor kjedelig det er å se på Norge
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Nordlys

Post by Nordlys »

Men ganske bra kamp av Patrick
ingen87

Post by ingen87 »

Mye fokus på Strandberg, men når hadde Moi sist en god landskamp? Synes han har vært elendig på landslaget lenge. I hans posisjon har vi dessuten mange alternativer.
Førr Evig!
poteten
Moderator
Moderator
Has thanked: 341 times
Been thanked: 699 times

Post by poteten »

Dette er vel første landskampen hans på lenge
Kritisk
Kesseboy

Post by Kesseboy »

Fikk sett de første ti og de siste ti og ... hva i all verden? Hva skal man si?

Glimtfølelsen.
G-s-enz

Post by G-s-enz »

At man bør bytte landslagssjef 🤷‍♂️

ingen87

Post by ingen87 »

Det er helt sinnsykt at et lag med toppscoreren i Premier League og en av de mestscorede i La Liga denne sesongen, akkompagnert med en av de spillerne som skaper flest sjanser i Europa, nesten ikke klarer å skape mer enn to målsjanser på 90 minutter.. Oscar Bobb skaper jo mer alene enn resten av laget til sammen.
Førr Evig!
Post Reply